Biznes w rolce

Sztuka Maka zamierza podbić rynek oryginalnie podawanym sushi. W ciągu najbliższego półtora roku chce zbudować sieć liczącą 100 lokali.
Pierwszy lokal pod szyldem sztuka Maka pojawił się w maju w Warszawie. Serwuje sushi w nietradycyjnej formie – a mianowicie w postaci gotowych rolek, które można wziąć do ręki. W menu są także kanapki ryżowe onigiri, przygotowywane na parze pierogi mandu, owocowe soki i koktaje, zielone herbaty.
– Do tej pory rynek był zdominowany przez tradycyjne restauracje sushi, ich minusem jest jednak czas obsługi klienta oraz wysoka cena – mówi Przemysław Decyk, prezes Zarządu Sztuki Maka. – U nas godny klient nie płaci za posiłek swoim czasem, po prostu otrzymuje zdrowy produkt w ciągu 60 sekund.
Sztuka Maka szybko podjęła decyzję o rozwoju marki we franczyzie.
– Budowanie własnej sieci jest bardzo czasochłonne, dlatego stawiamy na model franczyzowy – tłumaczy Przemysław Decyk. – Do końca 2018 roku planujemy otworzyć 100 lokali. Chcemy, aby nasze restauracje były w każdym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców.
Sieć franczyzowa będzie oparta o dwa modele współpracy. Pierwszy z nich to tzw. ambasador marki. Taki tytuł otrzyma pierwszy punkt otwarty w każdym z miast. Ambasador będzie odpowiedzialny też za rozbudowę sieci w danym regionie, będzie się spotykał z potencjalnymi kandydatami na kolejnych franczyzobiorców. Przy odpowiednio dużym lokalu (45-50 m2) może też stać się regionalnym producentem marki.
W zależności od formy współpracy, wielkości i stanu wyjściowego lokalu inwestycja może zamknąć się w kwocie już 41,5 tys. zł netto. Do października licencjodawca nie pobiera od franczyzobiorców opłaty wstępnej. Bieżąca opłata franczyzowa wynosi 4,9 proc. od obrotów, a marketingowa 1,5 proc. Partnerzy w ramach pakietu franczyzowego mogą liczyć na szkolenia w zakresie utrzymania standardów obsługi klientów, zarządzania pracownikami lokalu, lokalnego promowania punktu, procedur zamawiania dostaw, a także z zakresu obsługi systemu POS. Każdy otrzymuje szczegółowy podręcznik operacyjny oraz katalog standardów lokalu. Licencjodawca może też pomóc zaprojektować lokal. Centrala zapewnia dostawy produktów.
Zakładając otwarcie punktu w ruchliwym miejscu, po wcześniejszym zbadaniu konkurencji i możliwości rynku, rentowność lokalu – jak zapewnia franczyzodawca – osiąga się nawet w pierwszym miesiącu funkcjonowania. Zwrot z inwestycji szacowany jest na 6-12 miesięcy.
Sztuka Maka stawia na młodych klientów i dostosowany do ich potrzeb i gustów nowoczesny marketing.
– Wykorzystujemy najbardziej wpływowych twórców internetowych do promocji naszej marki – mówi Przemysław Decyk. – Przykładem może być film YouTubera Stuu Games, który miał blisko milion wyświetleń. Po zamieszczeniu filmiku w internecie zaczęliśmy dostawać od widzów zapytania, kiedy i gdzie powstanie nowa restauracja Sztuka Maka w ich mieście.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej