Natura się zmienia
Sieć drogerii prowadzi remodelling w wersji smart. O co właściwie chodzi?
Projekt Smart Remodellingów w sieci Drogerie Natura ruszył na początku 2017 roku i docelowo obejmie wszystkie placówki marki w Polsce. Punkty otrzymają nową identyfikację wizualną, ich wnętrza zostaną odnowione, zmieni się również nawigacja po kategoriach produktowych.
Jak dotąd zmianom poddanych zostało 60 drogerii. Remodelingi mają na celu dopasowanie przestrzeni drogerii do potrzeb klientów i ułatwienie im sprawnego poruszania się w jej wnętrzu. W tym celu do sklepów wprowadzono przejrzyste oznakowanie działów, banery informacyjne oraz kontrastujące kolory, które zapewnią szybkie dotarcie do poszukiwanych kosmetyków. Wyraźny podział na cztery główne strefy – włosy, makijaż, pielęgnacja i perfumeria – znacznie ułatwia orientację w asortymencie drogerii i skraca czas zakupów.
- Cztery strefy wyznaczają najważniejsze kompetencje Natury, stawiamy na nie bardziej niż na pozostałe kategorie. Wprowadzenie tego rozwiązania było poparte wynikami przeprowadzonych przez nas badań. Zależy nam na tym, aby klient nie czuł się zagubiony i wiedział, gdzie w szybkim czasie może znaleźć konkretne artykuły, których poszukuje. Jednolitą identyfikację wizualną wprowadzamy w nowych placówkach oraz w ramach tzw. Smart Remodelingów, które trwają w drogerii średnio trzy noce, nie powodując zamknięcia lokalu dla klientów - mówi Monika Nowakowska, wiceprezes ds. handlu w spółce Natura.
Dodatkowo, w placówkach zmieniono również identyfikację wizualną, która odświeża wygląd punktów sprzedażowych i materiałów POS. Uproszczona została paleta barw – dominują jasne szarości, biele i energetyzujące zielenie, które podkreślają przestronność wnętrz. W każdej drogerii w trakcie renowacji instalowane jest nowe oświetlenie, indywidualnie dobierane do potrzeb lokalowych, aby zapewnić odpowiednią prezentację produktów, lepiej oddającą ich naturalny kolor.
Natura posiada 283 drogerie w całej Polsce, z czego to punkty agencyjne. Dotychczas właściciel marki odnowił lokalizacje wyłącznie własne, obecnie przygotowuje do remodelingu drogerie agencyjne. Jak dowiedział się portal Frachising.pl, koszty samej modernizacji ponosi właściciel lokalu, a więc agent, a projekt przygotowuje Natura. Remodeling jednej placówki to koszt od 40 tys. zł do 70 tys. zł, w zależności od potrzeb lokalowych.
W 2017 roku sieć powiększyła się cztery nowe punkty. Sklepy otwierane są zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Lokal powinien mieć powierzchnię nie mniejszą niż 100 m2, jednak jest to zawsze ustalane z partnerem i zależy od atrakcyjności lokalizacji. Może się mieścić zarówno w centrum handlowym, jak i przy ruchliwej ulicy. Koszt inwestycji we franczyzową placówkę pod szyldem Drogerii Natura jest ustalany indywidualnie z każdym partnerem.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


