Eko-kawiarnia w dużym mieście

Satysfakcjonujące nas tempo rozwoju to pięć otwarć rocznie – mówi James Hancock, współwłaściciel sieci kawiarni marki Organic Cofee & more.
W jakich miastach sprawdza się koncept Organic Coffee & more?
Życie pokazało, że najlepszy rynek dla naszych lokali to największe polskie miasta. To właśnie tam mieszkają klienci z naszej grupy docelowej – zarówno jeśli chodzi o kwestie finansowe, jak i świadomość ekologiczną, czy zainteresowanie zdrowym trybem życia i takim samym odżywianiem. A to właśnie jest podstawą działalności naszych lokali. Tak więc w rozwoju naszego konceptu będziemy się skupiać na dużych miastach. Mniejsze rynki będziemy analizować indywidualnie. Nasi franczyzobiorcy to głównie ludzie młodzi, choć zapytania dostajemy od osób z różnych grup wiekowych. W Polsce ciągle jeszcze pod hasłem „eko” kryją się bardzo różne interpretacje. Dla jednych to po prostu zdrowa, ekologiczna żywność – każda, łącznie z mięsem. Inni rozumieją przez to jedzenie wegańskie, jeszcze inni dietetyczne. My przygotowujemy każdego rodzaju posiłki, kierując się jedną ważną zasadą – menu opieramy całkowicie na produktach, które mają certyfikaty żywności ekologicznej.
Ile lokali działa obecnie pod waszym szyldem?
Mamy w tej chwili siedem lokali, z czego pięć franczyzowych. Oprócz tego również pracuje nasz własny coffee truck. Zdecydowana większość, bo aż sześć kawiarni, działa w Warszawie, natomiast jedna w Krakowie. Jeszcze w tym roku chcemy otworzyć kolejne trzy lokale, w tym także poza stolicą. Myślę, że satysfakcjonujące nas w tej chwili tempo rozwoju to pięć otwarć rocznie.
Ile trzeba zainwestować w kawiarnię Organic Coffee & more?
Optymalna wielkość lokalu to 50-100 m2. Przy takiej powierzchni inwestycja powinna się zmieścić w kwocie od 120 do 150 tys. zł. Jeśli jednak ktoś chciałby otworzyć małą kawiarnie, do 50 m2, wówczas na inwestycję wystarczy 50 tys. zł. Opłata licencyjna wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto, plus kolejne 2 proc. opłaty na marketing centralny sieci.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej