Lody w ajencji

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W tym roku w całej Polsce pod szyldem Lodów Marsjano działa około 150 lodziarni. W zdecydowanej większości to przyczepy gastronomiczne. Taką przyczepę, w pełni wyposażoną i gotową do pracy można kupić za 85 tys. zł netto. Jeśli jednak ktoś nie ma takiej gotówki albo np. chciałby wejść w lodowy biznes na razie na próbę, aby sprawdzić jego możliwości – może podpisać z firmą umowę ajencyjną.
- Wprowadziliśmy tę możliwość zaledwie kilka tygodni temu, a już mamy pierwsze podpisane umowy i mnóstwo zapytań od zainteresowanych osób – mówi Dariusz Zagórski z Lodów Marsjano.

Umowę ajencyjną można podpisać na jeden lub kilka sezonów. Ajenci mają do wyboru dwie opcje. W pierwszym przypadku płacą 10 tys. zł kaucji, a do ich kieszeni trafia 25 proc. od wypracowanego zysku. Druga opcja zakłada wyższą kaucję, 30 tys. zł, ale też większy udział w zyskach – 50 proc.
- Warto zdecydować się na ajencję jeszcze w tym sezonie, choćby po to, by przetestować ten biznes – zachęca Dariusz Zagórski. - A jeśli np. w pewnym momencie ajent dojdzie do wniosku, że chce zamienić formę współpracy na franczyzę, to nie ma ku temu żadnych przeszkód.

Oczywiście, przechodząc na franczyzę należy wykupić przyczepę oraz w sezonie (od kwietnia do września) płacić opłatę franczyzową. Wynosi ona 500 zł – ale jest płatna tylko w przypadku, gdy to franczyzobiorca podpisuję umowę najmu miejsca pod przyczepę. Jeśli umowa jest podpisana przez centralę firmy, franczyzobiorca nie uiszcza żadnych opłat miesięcznych. Zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla ajentów licencjodawca dysponuje bazą lokalizacji, w których mogą stanąć przyczepy – przy marketach i galeriach handlowych w całej Polsce.

Oprócz punktów mobilnych Lody Marsjano można też otworzyć w formie lokalu stacjonarnego, ale tylko z okienkiem podawczym, bez miejsc na konsumpcję. Powinien mieć wielkość 15-30 m2. Koszt inwestycji to około 50 tys. zł netto. Ostateczna kwota zależy jednak od konkretnej lokalizacji, zakresu remontu. Franczyzodawca może partycypować w kosztach adaptacji.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €