Muszkieterowie otwierają

Sklep Bricomarché jest wart kilka milionów złotych. Ale franczyzodawca pomaga sfinansować i zrealizować jego budowę.
Należąca do Grupy Muszkieterów sieć Bricomarché liczy obecnie około 144 sklepy, z asortymentem ponad 30 tys. produktów dla domu i ogrodu. Najnowszy supermarket otwarto 26 lipca w Bartoszycach.
- To 10 sklep sieci Bricomarché w województwie warmińsko-mazurskim - mówi Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów. - Klientom oferujemy zawsze przede wszystkim dogodną lokalizację, wysokiej jakości produkty do domu i ogrodu, dobre ceny oraz fachowe doradztwo.
To też kolejny sklep sieci uruchomiony w tym roku. Poprzednie otwarcia miały miejsce m.in. w Poznaniu, Kaliszu, Goleniowie.
Supermarkety generalnie powstają w miastach od 20 do 70 tys. mieszkańców. Jednak sieć coraz chętniej otwiera sklepy również w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (tam placówki najczęściej pojawiają się w centrach handlowych). Przykładem jest uruchomienie w kwietniu sklepu w poznańskiej Galerii Pestka.
Franczyzobiorcy wybierają lokalizację spośród propozycji przedstawionych przez Grupę Muszkieterów. Firma weryfikuje potencjał lokalnego rynku i przeprowadza stosowne wyliczenia, które prognozują poziom obrotu nowego przedsiębiorstwa. Przedstawia franczyzobiorcom projekty gotowe do realizacji, które przyszli partnerzy mogą jeszcze samodzielnie zweryfikować. Wszystkie pozwolenia, związane z budową marketu i użytkowaniem obiektu, uzyskuje centrala. Po stronie franczyzobiorcy pozostaje otrzymanie zezwolenia na obrót środkami ochrony roślin i nasionami.
Budowę supermarketu w większości przypadków bierze na siebie franczyzodawca. On wybiera ekipę budowlaną, dostarcza materiały, projekt i koordynuje prace wiązane z inwestycją. Franczyzobiorcy finansują natomiast wyposażenie sklepu - oprócz podstawowych elementów, jak kasy, oświetlenie czy regały sklepowe wyposażone są w sprzęt do ekspozycji towarów z branży budowlanej, remontowej i aranżacji wnętrz. Są to np. stojaki na dywany i wykładziny, piły do cięcia płyt meblowych i blatów kuchennych.
Sklep zajmuje od 800 do 5,1 tys. m2. Dodatkowym elementem są wiaty ogrodowo-budowlane, które powiększają powierzchnię sprzedaży o ok. 700 m2. Budowa supermarketu trwa mniej więcej 6 miesięcy. Cały obiekt warty jest kilka milionów złotych. Franczyzobiorca musi natomiast posiadać minimum 400 tys. zł. wkładu własnego. W każdym sklepie pracuje ok. 25 osób. Grupa Muszkieterów zapewnia pełen zakres szkoleń dla całego personelu i franczyzobiorcy. Wiedza dotyczy m.in. zarządzania placówką, obsługi klienta, sprzedaży, księgowości, obsługi kas. Centrala kontroluje też stan zatowarowania supermarketów.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej