Rynek w rozkwicie
Na rynku widać rozkwit firm kosmetycznych, oferujących naturalne produkty. Rosnąca konkurencja wcale nie jest złą sprawą – mówi Magdalena Wieczorek, menedżer sieci franczyzowej Organique.
Jak wygląda polski rynek kosmetyków naturalnych?
Ciągle się rozwija. Widać rozkwit firm kosmetycznych, oferujących naturalne produkty. Co ciekawe, nie powielają one już istniejącej oferty, ale proponują wciąż nowe produkty, rozwiązania. Dla nas to potwierdzenie, że wciąż mamy pole do rozwoju, bo tez potrzeby klientów są coraz większe. Poszerzająca się konkurencja wcale nie stawia nas w gorszej sytuacji. Dzięki szerszej ofercie zwiększa się także świadomość konsumentów, a co za tym idzie liczba klientów. Szukając dobrych produktów, klienci sięgają po różne marki i chcą wybrać jak najlepszą.
Ile obecnie działa punktów pod szyldem Organique?
Mamy 50 sklepów i wysp handlowych, w czego 41 franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy punkty w Poznaniu, Wrocławiu i Kaliszu. W najbliższych planach mamy jeszcze otwarcie w Luboniu oraz zamianę wyspy na sklep w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Preferowane przez nas lokalizacje to właśnie galerie handlowe, ale też ulice i centra miast o charakterze handlowym. Interesują nas miasta liczące powyżej 50 tys. mieszkańców. Uruchomienie wyspy handlowej wraz z zatowarowaniem to koszt ok. 50 tys. zł. Natomiast w przypadku sklepu inwestycja wynosi ok. 100 tys. zł.
Franczyzobiorcy rekrutują się głównie spośród kobiet?
Kiedyś rzeczywiście tak było. Teraz jednak zgłasza się równie wielu panów, którzy chcą dobrze zainwestować pieniądze. Zalecamy, by franczyzobiorca, przynajmniej na początku pracował w punkcie razem z personelem, poznał specyfikę branży, wiedział, czego wymagać od pracowników. Później, jeśli sam nie może tego robić, powinien zatrudnić kierownika na pełen etat plus dwóch sprzedawców. Przygotowujemy naszych licencjodawców i ich personel do pracy w naszych punktach, organizując kompleksowe szkolenia. Skupiamy się głównie na dwóch aspektach – wiedzy produktowej oraz znajomości technik sprzedaży. Kładziemy nacisk na to, by osoby sprzedające były dla klientów konsultantami, potrafiącymi dobrać właściwy produkt pielęgnacyjny, w zależności od potrzeb i problemów klienta. W miarę wprowadzania na rynek nowych produktów przeprowadzamy też szkolenia uzupełniające. Sprawdzamy również, jak funkcjonują placówki franczyzowe. Korzystaliśmy m.in. z metody tajemniczego klienta.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


