Debiut pod nowym szyldem

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W miejscowości Kolbuszowa w województwie podkarpackim powstała nowa stacja Circle K – to pierwszy punkt franczyzowy sieci w Polsce, który od początku istnienia funkcjonuje pod nową nazwą. Pozostałe stacje w systemie franczyzy przechodzą właśnie proces zmiany nazwy Statoil na Circle K, który potrwa do marca przyszłego roku i obejmie całą sieć stacji w kraju.
Nasze stacje w systemie franczyzy działają w Polsce od 2004 r. i obecnie stanowią ok. 25 proc. wszystkich stacji naszej firmy. One także przechodzą proces zmiany marki Statoil na Circle K, który odbywa się równolegle na Łotwie, Litwie i w Estonii. Tym bardziej cieszy nas fakt, że do naszego grona dołącza pierwsza stacja franczyzowa w Polsce, która od samego początku będzie funkcjonować już pod nową nazwą – mówi Jarosław Kustra, dyrektor działu operacyjnego Circle K Polska.

Prace nad zmianą marki Statoil na Circle K odbywają się sukcesywnie w poszczególnych regionach Polski. Na ten moment rebranding został już przeprowadzony na ponad 70 stacjach w całym kraju. W 2012 r. właściciel Circle K kupił stacje Statoil Fuel & Retail i miał prawo do korzystania z tej nazwy tylko przez określony czas. W 2015 grupa Alimentation Ciuche-Tard, o której mowa, podjęła decyzję, że stacje Statoil będą stopniowo zmieniać nazwę na Circle K, będącą sztandarową marką Grupy obecną w ponad 20 krajach na całym świecie.

Oferta franczyzowa Circle K skierowana jest do właścicieli już istniejących stacji, jak również do tych, którzy chcą zbudować własną stację paliw. Nie obowiązują żadne specjalne wymogi poza prowadzeniem stacji lub prowadzeniem inwestycji w postaci budowy stacji paliw.
- Główne kryteria wyboru przyszłych stacji franczyzowych to dobra lokalizacja dająca perspektywy sprzedaży paliw na odpowiednio wysokim poziomie oraz zgoda przyszłego franczyzobiorcy na pracę w określonym systemie standardów wyróżniającym naszą sieć. Doświadczenie w branży paliwowej nie jest konieczne. Co najmniej połowa naszych franczyzobiorców jest spoza branży – mówi Jarosław Kustra. - Zadaniem Circle K jest nie tylko wprowadzenie nowej stacji do sieci, ale również pomoc w jej prowadzeniu, nadzór i doradztwo. Firma lub osoba chcąca zostać naszym franczyzobiorcą powinna mieć też wystarczające środki finansowe, które pozwolą na zbudowanie i prowadzenie stacji paliw. Z naszej strony oferujemy doradztwo przy budowie stacji, pomoc w zakupie sprzętu oraz inwestycje w oznakowanie i elementy wystroju charakterystyczne dla Circle K.

Umowa franczyzy dotyczy zarówno prowadzenia części paliwowej stacji, jak i sklepu przy stacji. Właściciel stacji franczyzowej może prowadzić niezależnie od tej umowy dodatkowe usługi, takie jak hotel, warsztat samochodowy czy restauracja.

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r. pod nazwą Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €