Ziemniaczany interes

Inwestycja w lokal po szyldem Krakowskiego Kumpiru wynosi 80 tys. zł. Ile nadziewanych ziemniaków trzeba sprzedać każdego dnia, by zacząć godziwie zarabiać?
Rozwój we franczyzie Krakowski Kumpir zaczął półtora roku temu. Obecnie ma cztery lokale franczyzowe (w Krakowie, Rzeszowie, Katowicach i Warszawie) oraz jeden własny.
– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z dwoma kolejnymi potencjalnymi franczyzobiorcami, którzy chcą otworzyć lokale pod naszym szyldem w Częstochowie i Poznaniu – mówi Maksymilian Karwala, właściciel Krakowskiego Kumpiru.
Kumpir to ogromny pieczony ziemniak, zawsze z dodatkiem masła czosnkowego i żółtego sera, serwowany z różnymi nadzieniami, np. boczkiem, kurczakiem, pieczarkami, warzywami. Koncept przeznaczony jest dla średnich i dużych miast, liczących ponad 50, a nawet 80 tys. mieszkańców. Taki rynek gwarantuje właściwy przepływ klientów, który pozwoli osiągnąć satysfakcjonujące obroty.
– Zaczynaliśmy od punktu wyłącznie z okienkiem sprzedażowym. Później otwieraliśmy lokale z wejściem do środka i niewielką liczbą miejsc konsumpcyjnych. Ale teraz znów powracamy do naszej pierwotnej koncepcji – opowiada franczyzodawca. – Kumpir jest formą jedzenia ulicznego, powinien mieć dużą rotację klientów, szybką obsługę. Okienko podawcze lepiej się sprawdza. Poza tym klienci często rezygnują z zakupu, gdy widzą, że wszystkie miejsca w lokalu są zajęte.
Do otwarcia punktu potrzebny jest lokal o wielkości przynajmniej 25-30 m2. Musi być w nim miejsce m.in. na magazynowanie produktów (tygodniowo zużywa się ok. tony ziemniaków), trzy piece, bemary, bar sałatkowy, stanowisko wydawcze. Koszt przygotowania i wyposażenia lokalu to – według wyliczeń licencjodawcy – około 80 tys. zł netto. Opłata wstępna wynosi 8 tys. zł, a miesięczna franczyzowa 1,5 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia, że zwrot z inwestycji następuje po 10-14 miesiącach działalności.
– Te wyliczenia dotyczą miast powyżej 100 tys. mieszkańców, bo w takich otworzyliśmy dotychczas lokale – zastrzega Maksymilian Karwala. – Punkt rentownosci osiąga się przy sprzedaży 60 porcji dziennie, a przy 80-100 porcjach franczyzobiorca zaczyna już godziwie zarabiać.
Prawdopodobnie pod koniec tego roku, albo na początku przyszłego Kumpir zaproponuje franczyzobiorcom także pawilony gastronomiczne, w których będzie można przygotowywać i sprzedawać nadziewanego ziemniaka. Pierwszy, własny pawilon franczyzodawca chce postawić w Krakowie.
– Ich przewaga nad lokalem stacjonarnym polega na mobilności. Jeśli w jednej lokalizacji franczyzobiorca nie osiągnie satysfakcjonujących obrotów, może przenieść pawilon w inne miejsce – podkreśla Maksymilian Karwala. – Kwotę inwestycji szacujemy na 80-100 tys. zł netto, przy czym franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z leasingu.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej