Rośnie sieć i obroty
Koncept Groszek powiększa się co miesiąc o ok. 30 sklepów. Ich liczba sięga już ponad 1,6 tys. Franczyzodawca zdradza, o ile mogą wzrosnąć przychody franczyzobiorców.
– W tym roku najwięcej nowych placówek otworzyliśmy w województwach wielkopolskim, podkarpackim, małopolskim i kujawsko-pomorskim. Liczymy, że na koniec 2017 roku będziemy mieć ponad 100 sklepów netto więcej niż rok wcześniej – zapowiada Magdalena Pajor, dyrektor ds. sieci franczyzowej Groszek i Euro Sklep. Koszty otwarcia nowego sklepu różnią się w zależności od jego wielkości. W przypadku placówki powstającej od podstaw są zupełnie inne niż w przypadku remodelingu już istniejącej placówki. Jak twierdzi, franczyzobiorcy po przystąpieniu do sieci Groszek notują wzrost sprzedaży w wysokości 20 proc. Z upływem czasu korzyści się mnożą.
– Po kilkunastu latach współpracy z naszymi franczyzobiorcami wiemy, że kompleksowe wdrożenie wytycznych może dać średnio wzrost sprzedaży o około 18 proc. oraz obniżyć bieżące koszty funkcjonowania sklepu nawet o 48 proc. – mówi Magdalena Pajor. – Uporządkowanie przestrzeni sprzedażowej, wprowadzenie spójnych elementów wizualizacji ma na celu poprawę jakości sklepu, komfort dokonywania wyboru i optymalizację asortymentu. Rozpoznawalność marki Groszek jest duża, dlatego też klienci, szczególnie ci podróżujący, mający Groszka w swojej okolicy, oczekują określonego standardu. Wiedzą, że nie jest to tylko sklep przy stacji benzynowej z najpotrzebniejszym asortymentem, lecz można tam także dokonać całodziennych zakupów, podobnie jak w ich osiedlowym sklepie.
Wśród franczyzobiorców Groszka są zarówno osoby, które mają doświadczenie w prowadzeniu sklepu w branży FMCG (dóbr szybko zbywalnych) oraz takie, które dopiero stawiają pierwsze kroki w handlu.
– Sporo mamy także klientów, którzy otwierają z nami swój kolejny sklep pod szyldem sieci Groszek, a także takich, którzy prowadzą już inne działalności, niekoniecznie związane z handlem spożywczym i decydują się na otwarcie sklepu. Wsparcie, które zapewniamy na każdym kroku, od dostosowania obiektu, przez otwarcie sklepu i bieżące działanie sklepu sprawia, że prowadzenie sklepu staję się możliwe zarówno dla osób z doświadczeniem, jak i dla tych, którzy chcą się nauczyć prowadzić taką działalność – mówi Magdalena Pajor.
Wdrożenie i prowadzenie biznesu ułatwiają szkolenia w ramach ramach Akademii Umiejętności Eurocash. Akademia powstała w 2010 roku i od tego czasu edukuje właścicieli i pracowników sklepów z tematów związanych z prowadzeniem sklepu detalicznego w realiach polskiego rynku.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


