Nowy rok szkolny, nowe wyzwania

Franczyzodawca marki Galileusz zamierza otwierać swoje szkoły nawet w miasteczkach zamieszkałych przez mniej niż 20 tys. osób.
Klientami szkół Galileusz są dzieci w wieku 6-12 lat, młodzież w wieku gimnazjalnym, licealnym oraz studenci. Uczniowie mogą uczęszczać na korepetycje indywidualne lub w małych grupach, na kursy maturalne, przygotowującego do testu gimnazjalnego czy na zajęcia doświadczalne z nauk przyrodniczych, matematyki, informatyki a nawet plastyki.
Opłata wstępna uzależniona od jest od obszaru, na który wyłączność otrzyma franczyzobiorca. Dla terenu zamieszkałego przez maksymalnie 20 tys. mieszkańców będzie ona wynosiła 5 tys. zł, do 200 tys. – 6 tys. zł, do 500 tys. – 8 tys. zł, a powyżej 500 tys. mieszkańców – 11 tys. zł. Opłata bieżąca pobierana jest raz w miesiącu (za wyjątkiem wakacji) i wynosi 300 zł brutto. Nie ma opłaty na fundusz marketingowy. Placówki Galileusza osiągają rentowność zazwyczaj po sześciu miesiącach od otwarcia. Zwrotu z inwestycji franczyzobiorca może natomiast spodziewać się po upływie około roku.
– Nasz pomysł na biznes nie wymaga wielkich nakładów kapitałowych, ale należy w budżecie uwzględnić, poza opłatami licencyjnymi i zakupem np. ławek, krzeseł, tablic, budżet na lokalny marketing oraz fakt, że przez pierwsze pół roku możemy nie mieć zysków. Jeżeli chodzi o lokal, to preferowany jest własny, ale w większości przypadków franczyzobiorcy go wynajmują. Minimalna liczba pomieszczeń to dwie sale wykładowe, jedna mniejsza ok. 12 m² i większa ok. 20 m² (w dużych miastach preferowana jest większa liczba pomieszczeń), musi znaleźć się kącik gastronomiczny, kącik laboratoryjny, toaleta i poczekalnia – mówi Leszek Lewandowski, właściciel sieci Galileusz.
Idealny lokal powinien znajdować się na parterze lub pierwszym piętrze, w miejscu, w którym jest łatwo zaparkować oraz dojechać środkami komunikacji miejskiej.
Franczyzodawca najchętniej podejmie współpracę z absolwentami uczelni wyższych, którzy nie znaleźli zatrudnienia w szkołach publicznych i gotowi są prowadzić własny biznes. A także z rodzicami, którzy znają problemy, z jakimi borykają się dzieci w wieku szkolnym. To również propozycja dla osób, które udzielają korepetycji i chciałyby zalegalizować oraz rozszerzyć swoja działalność.
Obecnie sieć Galileusz liczy 23 franczyzowe szkoły i jedną własną.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej