Na tropie młodego Einsteina

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Brain Child Learning, globalna marka, prowadząca zajęcia pozalekcyjne dla dzieci, które mają zwiększyć ich potencjał intelektualny, z pierwszą placówką franczyzową w Polsce wystartowała w ubiegłym roku. Dopiero, kiedy zaczęła osiągać pierwsze sukcesy, firma zabrała się za rozwój w tym zakresie na naszym podwórku.
Działamy niespełna rok w Polsce i mamy 80 uczniów. Po trzech miesiącach od ogłoszenia na szerszym rynku oferty franczyzowej, pojawiło się mnóstwo chętnych do nawiązania współpracy. We wrześniu ruszą placówki w Olsztynie, Poznaniu i Częstochowie, a do końca tego roku chcemy mieć co najmniej dziesięć funkcjonujących lokali – mówi Piotr Nitecki, właściciel warszawskiego Brain Child Learning.

Firma szuka franczyzobiorców w miastach liczących 100 tys. mieszkańców. W większych może powstać więcej placówek – średnio jedna właśnie na 100 tys. mieszkańców. Potencjalni franczyzobiorcy we współpracę muszą zainwestować od 25 do 35 tys. euro w zależności od wielkości lokalu i miasta, w którym będą działać. Mieści się w tej kwocie m.in. aranżacja lokalu, którego minimalna wielkość to 80 m2.
W ciągu pierwszego roku działalności można liczyć na trzykrotny zwrot tej inwestycji, a po trzech latach ośmiokrotny – zapewnia Piotr Nitecki. Przy tym podkreśla, że Brain Child Learning to propozycja szczególnie dla tych, którzy szukają dodatkowego pomysłu na biznes. – Pierwsze pół roku wymaga pełnego zaangażowania we współpracę z nami, ale później można ją traktować jako dodatkowy dochód. Przy zatrudnieniu dwóch osób, właściciel zajmuje się jedynie nadzorowaniem prowadzonej działalności i może na to poświęcać średnio cztery godziny dziennie.

Oprócz początkowej inwestycji, współpraca z Brain Child Learning wiąże się ze stałymi opłatami. Wynoszą one 24 proc. od każdego zapisanego ucznia na jeden poziom nauki. Poziomów jest osiem, każdy trwa dwa miesiące. Koszt dla ucznia to 1,2 tys. zł, czyli ok. 50 zł za godzinę zajęć. Umowy z franczyzobiorcami są podpisywane na 3 lata. Po tym okresie można je przedłużyć na kolejny okres, za dodatkową opłatą w wysokości 35 proc. wstępnej opłaty franczyzowej. Można też zostać masterfranczyzobiorcą. Jednak w tym przypadku trudno mówić o wysokości kosztów współpracy, ponieważ są one indywidualnie negocjowane.

Brain Child Learning to firma edukacyjna, która prowadzi pozaszkolne zajęcia z dziećmi w wieku od 7 do 15 lat. Organizowane przez nią warsztaty bazują na najnowszych zdobyczach naukowych z dziedziny medycyny i psychologii. Ich celem jest pobudzanie kreatywności dzieci oraz uczenie ich wykorzystywania potencjału własnego mózgu tak, żeby zwiększyć pojemność pamięci i koncentrację, a także lepiej zintegrować mózg. Dzieci mają nabyć pewności siebie, zacząć pozytywnie myśleć, nauczyć się szybciej rozwiązywać problemy oraz poprawić zdolność do radzenia sobie ze stresem.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €