Jak z myszki zrobić lwa

Koncept, który rozwija w dzieciach pewność siebie, asertywność i wysoką samoocenę, ruszył z franczyzą. To biznes za grosze.
Act and Play za pomocą technik aktorskich uczy dzieci pewności siebie. Firmę założył aktor, Tomasz Marciniak, siedem lat temu.
– Sam byłem nieśmiałym dzieckiem. Poza tym podczas nauki za granicą poznałem techniki, które pozwalają aktorom przezwyciężyć takie problemy. Miałem też okazję pracować z młodzieżą szkolną i lubiłem to. Postanowiłem połączyć te dwie rzeczy – opowiada Tomasz Marciniak.
Dzisiaj jego biznes funkcjonuje sprawnie, a od roku rozwija się w sieci franczyzowej.
– Mamy już sześciu partnerów i rozmawiamy z kilkoma kolejnymi – mówi właściciel Act and Play.
Franczyzobiorcy działają w Łodzi, Płocku, Miński Mazowieckim, Siedlcach, Bydgoszczy i Wrocławiu. Współpracę można rozpocząć w każdym mieście liczącym co najmniej 30 tys. mieszkańców.
– Taka wielkość pozwoli naszemu partnerowi na utrzymanie się z tej działalności – podkreśla Tomasz Marciniak.
Jego zdaniem spokojnie można wtedy prowadzić minimum dziesięć zajęć tygodniowo. Jedna grupa liczy od 12 do 15 osób. Przy tym aby osiągnąć odpowiedni efekt, dzieciaki powinny na nie uczęszczać co najmniej przez rok. Jeden semestr zajęć przy jednej godzinie tygodniowo to koszt rzędu 320 zł. Natomiast inwestycja we współpracę franczyzową jest niewielka – wystarczy 4 tys. zł netto.
– W tej kwocie mieści się m.in. przeszkolenie. Franczyzobiorca nie musi mieć wykształcenia kierunkowego, najważniejsze są naturalne predyspozycje do pracy z maluchami i świetny kontakt z nimi. Wszystkie lekcje mamy opracowane i opisane, pomagamy też w znalezieniu klientów, uczymy jak rekrutować dzieci na zajęcia, polecamy odpowiednie placówki do ich prowadzenia oraz oferujemy system komputerowy do zarządzania zajęciami oraz komunikacji z klientami – mówi Tomasz Marciniak.
Kwota jest niska, bo oprócz dobrych chęci, kandydat nie musi w nic więcej inwestować. Natomiast zajęcia są prowadzone w szkołach podstawowych. Każdorazowy wynajem sali kosztuje około 40 zł.
– Chodzi o to, żeby dzieci nie musiały nigdzie dojeżdżać, a także uczyły się z nami w miejscach, w których dobrze się czują – podkreśla Tomasz Marciniak.
Inwestycja w zależności od zaangażowania franczyzobiorcy powinna się zwrócić maksymalnie w ciągu 3 miesięcy. W trakcie współpracy będzie on zobowiązany do uiszczania co miesięcznej opłaty w wysokości 10 proc. od obrotu.
Co właściwie daje Act and Play dzieciom?
– Często jesteśmy myleni z kółkiem teatralnym, ale nie chodzi nam o uczenie aktorstwa. Głównym celem jest rozwijanie pewności siebie, asertywności i wysokiej samooceny w dzieciach. Przychodzą do nas nieśmiałe maluchy, które boją się choćby zabierać głos na lekcjach. Chcemy, żeby stały się odważne i potrafiły się mierzyć z negatywnymi ocenami – tłumaczy Tomasz Marciniak.
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej