Kancelaria we franczyzie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Omega Kancelarie Prawne liczy obecnie 19 placówek, ale prowadzi już rozmowy z kilkunastoma kandydatami na franczyzobiorców. Franczyzodawca marki do końca przyszłego roku chce mieć w swojej sieci kilkudziesięciu partnerów. – Poszukujemy kandydatów na franczyzobiorców gotowych do otwarcia kancelarii przede wszystkim w byłych i obecnych miastach wojewódzkich oraz powiatowych, gdzie liczba mieszkańców przekracza 40 tys. Doświadczenie uczy nas, że lokowanie placówek franczyzowych w takich miejscach stwarza największe szanse na sukces – mówi Katarzyna Bojarczuk, dyrektor do spraw rozwoju kancelarii franchisingowych w Omega Kancelarie Prawne. Dodaje, że biznes sprawdzi się zarówno w większych jak i mniejszych miejscowościach. Placówki Omega Kancelarii Prawnych funkcjonują w Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Gdańsku, ale także w Białej Podlasce, Siedlcach, Olsztynie czy Tarnowie.

Sukces kancelarii w danej lokalizacji zależy od wolumenu oferowanych i sprzedawanych produktów oraz realizowanych czynności prawnych, a także organizacji i specyfiki rynku prawniczego na danym terenie – mówi Katarzyna Bojarczuk. Podkreśla, że atutem placówek usytuowanych w największych miastach jest wysoki poziom obrotów warunkowany czynnikami demograficznymi i liczbą zamieszkującej ludności. Z drugiej jednak strony hamulcem rozwoju biznesu w takich miejscach jest zwykle duża konkurencja oraz związana z tym konieczność racjonalizacji cen usług adekwatnie do kondycji lokalnego rynku.

W mniejszych miastach zazwyczaj jest mniejsza konkurencja, ale wyzwaniem staje się najczęściej poukładany już rynek w branży i klient oczekujący nie tyle walki cenowej pomiędzy konkurentami, co indywidualnych, wręcz czasem familiarnych relacji. Trudno tym samym wskazać jedno optymalne rozwiązanie co do lokowania naszych placówek. Popyt na usługi prawnicze istnieje zarówno w miastach największych i dużych, jak i mniejszych, a powodzenie inwestycji zależy głównie od umiejętnego prowadzenia biznesu oraz polityki sprzedaży z uwzględnieniem potrzeb miejscowego rynku oraz klientów – tłumaczy Katarzyna Bojarczuk.

We współpracę z Omega Kancelarie Prawne trzeba zainwestować kilkadziesiąt tysięcy złotych. Na tę kwotę składa się przede wszystkim wynajęcie lokalu oraz jego aranżacja według obowiązujących w sieci standardów. W gestii franczyzobiorcy pozostaje wyposażenie kancelarii w meble oraz niezbędny sprzęt biurowy. Partner przystępujący do sieci jest również zobowiązany do poniesienia jednorazowej wstępnej opłaty licencyjnej. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie.

W ustalaniu finansowych warunków współpracy z partnerami przystępującymi do sieci stosujemy elastyczne rozwiązania pozwalające na zachowanie gwarancji wysokiej jakości usług oferowanych klientom, ale także uwzględniające potencjał finansowy franczyzobiorcy – mówi Katarzyna Bojarczuk. Przy tym na zwrot z inwestycji trzeba poczekać od 6 do 12 miesięcy.

Biznes prawniczy ze względu na swoją specyfikę z pewnością nie jest sposobem na szybkie i łatwe zarabianie pieniędzy, o czym rozmawiamy z kontrahentami na etapie planowania wdrożenia kancelarii. Okres osiągnięcia zwrotu z inwestycji i pełnej rentowności jest uzależniony od wielu czynników, m.in. lokalizacji kancelarii, organizacji jej pracy, optymalizacji kosztów, intensywności oraz charakteru podejmowanych działań reklamowych i marketingowych, czy też struktury lokalnej konkurencji. Wiele zależy też od zaangażowania i skuteczności biznesowej samego franczyzobiorcy – tłumaczy Katarzyna Bojarczuk.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €