Odzieżowa sieć znika z rynku

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Modowy segment grupy Redan, który tworzą takie marki jak Top Secret, Drywash oraz Troll, ma za sobą udane półrocze. Biznes wyszedł spod kreski i zanotował 0,4 mln zł zysku na sprzedaży. Poprawa wyników była możliwa dzięki lepszemu zarządzaniu kolekcjami, ale też poważnym cięciom kosztów. Pod nóż poszła m.in. sieć Troll, co z jednej strony spowodowało spadek obrotów, ale w jeszcze większym stopniu pozwoliło ograniczyć wydatki.
- Segment modowy konsekwentnie poprawia efektywność działania. W minionym okresie wpływ na to miały przede wszystkim skuteczne zmiany w kolekcji połączone z optymalizacją kosztową. Zwiększyliśmy udział kolekcji typowo letniej dostosowując ofertę do oczekiwań klientów oraz sezonowości pogodowej. W rezultacie można było zmniejszyć przeceny, a tym samym uzyskać większą sprzedaż w sklepach oraz wyższe marże – tłumaczy Bogusz Kruszyński, prezes grupy Redan. - Spadek sprzedaży wynikał z ograniczenia powierzchni handlowej, w wyniku przede wszystkim przeniesienia marki Troll głównie do kanału online oraz zamknięcia nierentownych sklepów własnych. To przełożyło sią również na ograniczenie kosztów działania. W efekcie już w pierwszym półroczu osiągnęliśmy próg rentowności.

Troll jest marką oferującą odzież i dodatki dla młodych kobiet. Jak przyznaje prezes Redanu, klientki często utożsamiały produkty tej marki z ofertą sztandarowej sieci grupy - Top Secret. Wycofanie Trolla ze stacjonarnej sprzedaży może więc pomóc obu brandom i wzmocnić ich rozpoznawalność na rynku.

Lepsze wyniki segmentu modowego udało się osiągnąć również dzięki poprawie zarządzania kolekcjami. Zarządzający Top Secret starali się dopasować kolekcje pod kątem stylistycznym, ale też cenowym - w ofercie pojawiła się odzież zarówno w bardzo przystępnych cenach, jak i atrykuły droższe, o lepszej jakości. Zmniejszono też skalę wyprzedaży towarów z poprzednich sezonów, w związku z mniejszymi ich ilościami. Skuteczne okazały się również akcje wyprzedażowe organizowane w kwietniu, maju i na początku czerwca.

W pierwszym półroczu znacznie gorzej niż dotychczas radził sobie natomiast segment dyskontowy grupy Redan, który do tej pory był głównym motorem napędowym biznesu. Spółka TXM zanotowała 14 mln zł straty, co wobec blisko 6 mln zł zysku w roku ubiegłym jest bardzo słabym wynikiem, mimo niewielkiego wzrostu przychodów. To efekt problemów z wdrażaniem systemu logistycznego, które miały miejsce na początku roku.

Uwzględniając wyniki obu segmentów Grupa Redan w pierwszym półroczu br. uzyskała 283,6 mln zł przychodów i wykazała 15 mln zł straty netto. To wynik o 13 mln zł gorszy niż przed rokiem.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €