Array ( [article] => Array ( [pid] => 49775 [country] => pl [article_id] => 10368 [article_date] => 2017-08-31 [articletype_id] => 1 [article_title] => Odzieżowa sieć znika z rynku [article_intro] => Grupa Redan zamyka sklepy jednej ze swoich marek. Sprzedaż przeniesie się do internetu. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 2 [img_photo_description] => Z rynku zniknęło już 90 proc. sklepów pod szyldem Troll, a pozostałe mają być konsekwentnie zamykane. Likwidacja pozwoliła ograniczyć m.in. koszty związane z prowizjami dla franczyzobiorców (o 8 proc.). [secret] => scrtk83a6f8cea459ae10d3e9cdb412724107 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => moda [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => odziezowa-siec-znika-rynku [article_title_striped] => Odzieżowa sieć znika z rynku [dir] => article [article_text_photo] =>

Modowy segment grupy Redan, który tworzą takie marki jak Top Secret, Drywash oraz Troll, ma za sobą udane półrocze. Biznes wyszedł spod kreski i zanotował 0,4 mln zł zysku na sprzedaży. Poprawa wyników była możliwa dzięki lepszemu zarządzaniu kolekcjami, ale też poważnym cięciom kosztów. Pod nóż poszła m.in. sieć Troll, co z jednej strony spowodowało spadek obrotów, ale w jeszcze większym stopniu pozwoliło ograniczyć wydatki.
- Segment modowy konsekwentnie poprawia efektywność działania. W minionym okresie wpływ na to miały przede wszystkim skuteczne zmiany w kolekcji połączone z optymalizacją kosztową. Zwiększyliśmy udział kolekcji typowo letniej dostosowując ofertę do oczekiwań klientów oraz sezonowości pogodowej. W rezultacie można było zmniejszyć przeceny, a tym samym uzyskać większą sprzedaż w sklepach oraz wyższe marże – tłumaczy Bogusz Kruszyński, prezes grupy Redan. - Spadek sprzedaży wynikał z ograniczenia powierzchni handlowej, w wyniku przede wszystkim przeniesienia marki Troll głównie do kanału online oraz zamknięcia nierentownych sklepów własnych. To przełożyło sią również na ograniczenie kosztów działania. W efekcie już w pierwszym półroczu osiągnęliśmy próg rentowności.

Troll jest marką oferującą odzież i dodatki dla młodych kobiet. Jak przyznaje prezes Redanu, klientki często utożsamiały produkty tej marki z ofertą sztandarowej sieci grupy - Top Secret. Wycofanie Trolla ze stacjonarnej sprzedaży może więc pomóc obu brandom i wzmocnić ich rozpoznawalność na rynku.

Lepsze wyniki segmentu modowego udało się osiągnąć również dzięki poprawie zarządzania kolekcjami. Zarządzający Top Secret starali się dopasować kolekcje pod kątem stylistycznym, ale też cenowym - w ofercie pojawiła się odzież zarówno w bardzo przystępnych cenach, jak i atrykuły droższe, o lepszej jakości. Zmniejszono też skalę wyprzedaży towarów z poprzednich sezonów, w związku z mniejszymi ich ilościami. Skuteczne okazały się również akcje wyprzedażowe organizowane w kwietniu, maju i na początku czerwca.

W pierwszym półroczu znacznie gorzej niż dotychczas radził sobie natomiast segment dyskontowy grupy Redan, który do tej pory był głównym motorem napędowym biznesu. Spółka TXM zanotowała 14 mln zł straty, co wobec blisko 6 mln zł zysku w roku ubiegłym jest bardzo słabym wynikiem, mimo niewielkiego wzrostu przychodów. To efekt problemów z wdrażaniem systemu logistycznego, które miały miejsce na początku roku.

Uwzględniając wyniki obu segmentów Grupa Redan w pierwszym półroczu br. uzyskała 283,6 mln zł przychodów i wykazała 15 mln zł straty netto. To wynik o 13 mln zł gorszy niż przed rokiem.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>

Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/10368/odziezowa-siec-znika-rynku/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 88681 [country_item] => pl [description] => Z rynku zniknęło już 90 proc. sklepów pod szyldem Troll, a pozostałe mają być konsekwentnie zamykane. Likwidacja pozwoliła ograniczyć m.in. koszty związane z prowizjami dla franczyzobiorców (o 8 proc.). [path] => dc2/f4f/troll-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 35329 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 88685 [country_item] => pl [description] => Z rynku zniknęło już 90 proc. sklepów pod szyldem Troll, a pozostałe mają być konsekwentnie zamykane. Likwidacja pozwoliła ograniczyć m.in. koszty związane z prowizjami dla franczyzobiorców (o 8 proc.). [path] => 2fe/8cb/troll.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 273 [itemserver_id] => 35330 ) ) ) [og_image] => 2fe/8cb/troll.jpg [article_date_formated] => 31.08.2017 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 88685 [country_item] => pl [description] => Z rynku zniknęło już 90 proc. sklepów pod szyldem Troll, a pozostałe mają być konsekwentnie zamykane. Likwidacja pozwoliła ograniczyć m.in. koszty związane z prowizjami dla franczyzobiorców (o 8 proc.). [path] => 2fe/8cb/troll.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 273 [itemserver_id] => 35330 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 88685 [country_item] => pl [description] => Z rynku zniknęło już 90 proc. sklepów pod szyldem Troll, a pozostałe mają być konsekwentnie zamykane. Likwidacja pozwoliła ograniczyć m.in. koszty związane z prowizjami dla franczyzobiorców (o 8 proc.). [path] => 2fe/8cb/troll.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 273 [itemserver_id] => 35330 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Top Secret [id] => 723 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/723/top-secret/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191251 [country_item] => pl [description] => [path] => 7ac/ef6/topsecret_logo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 161 [itemserver_id] => 47656 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191269 [country_item] => pl [description] => [path] => 46b/5a8/1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47674 ) [1] => Array ( [pid] => 191264 [country_item] => pl [description] => [path] => 7d0/46e/img_20161019_183127.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47669 ) [2] => Array ( [pid] => 191256 [country_item] => pl [description] => [path] => e17/f1f/img_7024.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 600 [itemserver_id] => 47661 ) [3] => Array ( [pid] => 191258 [country_item] => pl [description] => [path] => 03a/28e/img_20161019_160242.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 576 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 47663 ) [4] => Array ( [pid] => 191257 [country_item] => pl [description] => [path] => c02/04c/img_20161019_160139.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1024 [img_height] => 768 [itemserver_id] => 47662 ) [5] => Array ( [pid] => 191259 [country_item] => pl [description] => [path] => 076/205/img_20161019_182846.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47664 ) [6] => Array ( [pid] => 191261 [country_item] => pl [description] => [path] => 039/c8d/img_20161019_182953.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47666 ) [7] => Array ( [pid] => 191252 [country_item] => pl [description] => [path] => 116/e17/8-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47657 ) [8] => Array ( [pid] => 191263 [country_item] => pl [description] => [path] => 641/717/img_20161019_183121.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47668 ) [9] => Array ( [pid] => 191262 [country_item] => pl [description] => [path] => e8f/037/img_20161019_183052.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47667 ) [10] => Array ( [pid] => 191266 [country_item] => pl [description] => [path] => 9b0/576/img_20161019_183155.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47671 ) [11] => Array ( [pid] => 191265 [country_item] => pl [description] => [path] => fed/22c/img_20161019_183140.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47670 ) [12] => Array ( [pid] => 191268 [country_item] => pl [description] => [path] => 392/f57/img_20161019_183330.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47673 ) [13] => Array ( [pid] => 191267 [country_item] => pl [description] => [path] => 5f0/ed5/img_20161019_183234.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47672 ) [14] => Array ( [pid] => 191260 [country_item] => pl [description] => [path] => 000/00a/img_20161019_182919.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47665 ) [15] => Array ( [pid] => 191255 [country_item] => pl [description] => [path] => 251/e42/image002.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 758 [img_height] => 562 [itemserver_id] => 47660 ) [16] => Array ( [pid] => 191254 [country_item] => pl [description] => [path] => 928/543/image001.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 47659 ) ) ) ) ) )

Odzieżowa sieć znika z rynku

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Modowy segment grupy Redan, który tworzą takie marki jak Top Secret, Drywash oraz Troll, ma za sobą udane półrocze. Biznes wyszedł spod kreski i zanotował 0,4 mln zł zysku na sprzedaży. Poprawa wyników była możliwa dzięki lepszemu zarządzaniu kolekcjami, ale też poważnym cięciom kosztów. Pod nóż poszła m.in. sieć Troll, co z jednej strony spowodowało spadek obrotów, ale w jeszcze większym stopniu pozwoliło ograniczyć wydatki.
- Segment modowy konsekwentnie poprawia efektywność działania. W minionym okresie wpływ na to miały przede wszystkim skuteczne zmiany w kolekcji połączone z optymalizacją kosztową. Zwiększyliśmy udział kolekcji typowo letniej dostosowując ofertę do oczekiwań klientów oraz sezonowości pogodowej. W rezultacie można było zmniejszyć przeceny, a tym samym uzyskać większą sprzedaż w sklepach oraz wyższe marże – tłumaczy Bogusz Kruszyński, prezes grupy Redan. - Spadek sprzedaży wynikał z ograniczenia powierzchni handlowej, w wyniku przede wszystkim przeniesienia marki Troll głównie do kanału online oraz zamknięcia nierentownych sklepów własnych. To przełożyło sią również na ograniczenie kosztów działania. W efekcie już w pierwszym półroczu osiągnęliśmy próg rentowności.

Troll jest marką oferującą odzież i dodatki dla młodych kobiet. Jak przyznaje prezes Redanu, klientki często utożsamiały produkty tej marki z ofertą sztandarowej sieci grupy - Top Secret. Wycofanie Trolla ze stacjonarnej sprzedaży może więc pomóc obu brandom i wzmocnić ich rozpoznawalność na rynku.

Lepsze wyniki segmentu modowego udało się osiągnąć również dzięki poprawie zarządzania kolekcjami. Zarządzający Top Secret starali się dopasować kolekcje pod kątem stylistycznym, ale też cenowym - w ofercie pojawiła się odzież zarówno w bardzo przystępnych cenach, jak i atrykuły droższe, o lepszej jakości. Zmniejszono też skalę wyprzedaży towarów z poprzednich sezonów, w związku z mniejszymi ich ilościami. Skuteczne okazały się również akcje wyprzedażowe organizowane w kwietniu, maju i na początku czerwca.

W pierwszym półroczu znacznie gorzej niż dotychczas radził sobie natomiast segment dyskontowy grupy Redan, który do tej pory był głównym motorem napędowym biznesu. Spółka TXM zanotowała 14 mln zł straty, co wobec blisko 6 mln zł zysku w roku ubiegłym jest bardzo słabym wynikiem, mimo niewielkiego wzrostu przychodów. To efekt problemów z wdrażaniem systemu logistycznego, które miały miejsce na początku roku.

Uwzględniając wyniki obu segmentów Grupa Redan w pierwszym półroczu br. uzyskała 283,6 mln zł przychodów i wykazała 15 mln zł straty netto. To wynik o 13 mln zł gorszy niż przed rokiem.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €