Array ( [article] => Array ( [pid] => 49735 [country] => pl [article_id] => 10370 [article_date] => 2017-09-10 [articletype_id] => 29 [article_title] => Franczyza z Ameryki [article_intro] => O tym, że warto zainwestować w koncept franczyzowy, który w Polsce nie ma jeszcze silnej konkurencji opowiada Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 6 [img_photo_description] => Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska [secret] => scrtk9c093c54b3ea1b41fbe82bb9d26be0e8 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => stacje paliw i art. motoryzacyjne [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => franczyza-ameryki [article_title_striped] => Franczyza z Ameryki [dir] => article [article_text_photo] =>

Jak ocenia pan rozwój autodetailingu w Polsce?
Według mnie to wciąż niszowa branża. Mimo że wiedza o usługach rośnie to jednak nie są one powszechnie dostępne. Co prawda wiele warsztatów samochodowych ma w ofercie autodetailing, ale daleko im do autodetailingu z prawdziwego zdarzenia. Nie mają ani odpowiednich narzędzi, ani wiedzy o odnowie i pielęgnacji aut na najwyższym poziomie. Tak więc wciąż jest ogromnie dużo miejsca na tego typu usługę.

Ile jest wart rynek autodetailingu w Polsce?
Rocznie nawet 300-400 mln zł. Polacy kupują samochody i ze względu na duży wydatek, traktują je z troską. Wiedza o autodetailingu ma ją jeszcze pogłębić. Jesteśmy przy salonach dilerskich BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena i średnio w miesiącu z naszych usług korzysta 50-70 proc. klientów. Są to właściciele nowych aut, którzy chcą czerpać radość z nowego nabytku, żeby jak najdłużej utrzymał fabryczny wygląd. Kupują więc usługi, które chronią powierzchnię lakierowaną, czy impregację tapicerki i skóry w środku. Ale jest jeszcze segment aut używanych, których w Polsce jest ok. 15 mln. Wartość autodetailingu w tym segmencie może wynieść mniej więcej 200 mln zł. Autodetailing jest pożyteczny w przypadku zamiaru sprzedaży używanego auta. Wartość samochodu może wtedy wzrosnąć nawet do 20 proc. w zależności od marki i jego salonowej ceny. Wystarczy zainwestować ok. 900 zł w renowację powierzchni lakierowanej i ultrapedantyczne czyszczenie w środku, by później znacznie więcej zarobić na samochodzie. Ziebart, który na świecie istnieje od lat 50 XX wieku widzi ogromny potencjał w Polsce. Stąd też pomysł, by tu się rozwijać.

Kto najczęściej korzysta z usług salonów Ziebart?
Na razie są to właściciele aut premium. W miarę rozwoju usług a także naszej sieci wzrośnie liczba klientów posiadających samochody ze średniej półki i aut używanych. Chcemy, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart. Plan będzie realizowany stopniowo w miarę rozwoju sieci.

Od kiedy Ziebart istnieje w Polsce?
Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej. Firma otwiera dwa rodzaje placówek – mniejsze Ziebart Express we współpracy z dilerami samochodowymi (dotychczas BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena) oraz duże salony franczyzowe z pełnym pakietem usług – od autodetailingu, czyli ultrapedantycznego czyszczenia samochodu, konserwacji tapicerki, impregnacji skóry i ochrony powierzchni lakierowanej, do usług komplementarnych, czyli zmiany koloru karoserii według gustu klienta za pomocą specjalnych folii. Pierwszy duży salon franczyzowy sieci Ziebart chcemy otworzyć w Warszawie.

Rozmawiała Magdalena Kurda

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 73 [author_pid] => 1012 [author_name] => Magdalena Kurda [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => doradca we franczyzie [author_email] => mkurda@profitsystem.pl [author_profile] =>

Magdalena Kurda związana jest z PROFIT system od 2002 roku. Zajmuje kreowaniem i realizowaniem strategii Public Relations dla kluczowych klientów oraz ich produktów i usług. Do jej zadań należy budowanie korzystnego obrazu firm w mediach oraz dbanie o dialog z przedstawicielami opinii publicznej, których wpływ może być ważny dla wizerunku klientów. Przygotowuje kampanie Public Relations pod względem merytorycznym, tworzy narzędzia komunikacji, a następnie realizuje wyznaczone cele. Zakres działań obejmuje m.in. komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, organizacje spotkań prasowych oraz PR antykryzysowy.

Absolwentka Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mmmAaagda [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/magdalena-kurda/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116101 [itemserver_id] => 38126 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => a00/9ed/magda.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => magdalena-kurda ) ) [link] => /artykul/10370/franczyza-ameryki/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79439 [country_item] => pl [description] => Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska [path] => 037/6b3/ziebart-srodek.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 33248 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79313 [country_item] => pl [description] => Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska [path] => 00d/f6c/ziebart-zajawka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 33249 ) ) [question_of_week] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79346 [country_item] => pl [description] => Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska [path] => cf2/0ce/ziebart-jedynka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 100 [img_height] => 133 [itemserver_id] => 33250 ) ) ) [og_image] => 037/6b3/ziebart-srodek.jpg [article_date_formated] => 10.09.2017 [article_day] => Niedziela [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79439 [country_item] => pl [description] => Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska [path] => 037/6b3/ziebart-srodek.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 33248 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79439 [country_item] => pl [description] => Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska [path] => 037/6b3/ziebart-srodek.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 33248 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Elomoto.eco [id] => 2328 [type] => 6 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/2328/elomoto-eco/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214064 [country_item] => pl [description] => [path] => 730/107/elomoto.eco-logo-final2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 281 [itemserver_id] => 53143 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 213599 [country_item] => pl [description] => [path] => 2a1/89e/zdj_cie.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52969 ) [1] => Array ( [pid] => 213344 [country_item] => pl [description] => [path] => ff7/25c/elomoto4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 767 [itemserver_id] => 52883 ) [2] => Array ( [pid] => 213345 [country_item] => pl [description] => [path] => f7f/fda/elomoto_carport.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1262 [img_height] => 710 [itemserver_id] => 52884 ) [3] => Array ( [pid] => 213343 [country_item] => pl [description] => [path] => 5c0/35f/elomoto3.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1080 [img_height] => 1080 [itemserver_id] => 52882 ) [4] => Array ( [pid] => 213346 [country_item] => pl [description] => [path] => 870/204/elomoto1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 52885 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Giant [id] => 2273 [type] => 6 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/2273/giant/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 201356 [country_item] => pl [description] => [path] => 247/c63/giant-store.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 341 [img_height] => 162 [itemserver_id] => 50091 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 201304 [country_item] => pl [description] => [path] => 368/42d/giant-olsztyn-day.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50081 ) [1] => Array ( [pid] => 201305 [country_item] => pl [description] => [path] => aa3/ea0/giant-service-center.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50082 ) [2] => Array ( [pid] => 201308 [country_item] => pl [description] => [path] => 32f/d22/strefa-liv.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50085 ) [3] => Array ( [pid] => 201309 [country_item] => pl [description] => [path] => 868/963/tablet.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50086 ) [4] => Array ( [pid] => 201301 [country_item] => pl [description] => [path] => a58/366/champions-ride-giant-giant-olsztyn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50078 ) [5] => Array ( [pid] => 201299 [country_item] => pl [description] => [path] => 85f/c4c/bps-ochojec.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50076 ) [6] => Array ( [pid] => 201310 [country_item] => pl [description] => [path] => 030/362/bps-fabryczna.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50087 ) [7] => Array ( [pid] => 201303 [country_item] => pl [description] => [path] => 0ae/245/giant-fordonska.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50080 ) [8] => Array ( [pid] => 201307 [country_item] => pl [description] => [path] => 636/ae9/serwis.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50084 ) [9] => Array ( [pid] => 201306 [country_item] => pl [description] => [path] => a7c/833/lada.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50083 ) [10] => Array ( [pid] => 201302 [country_item] => pl [description] => [path] => 39d/23f/giant-clepardia-scianka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50079 ) [11] => Array ( [pid] => 201300 [country_item] => pl [description] => [path] => ed0/fe5/byebye.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50077 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => prorowery.pl [id] => 2223 [type] => 6 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/2223/prorowery-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191900 [country_item] => pl [description] => [path] => a7e/8c4/prorowery-pl.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 103 [itemserver_id] => 47814 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191646 [country_item] => pl [description] => [path] => 92b/359/romet-3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47761 ) [1] => Array ( [pid] => 191648 [country_item] => pl [description] => [path] => 315/19d/toru_romet-1-2_002_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47763 ) [2] => Array ( [pid] => 191647 [country_item] => pl [description] => [path] => a78/143/sh_img_20220420_100230_edit_002_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47762 ) [3] => Array ( [pid] => 191649 [country_item] => pl [description] => [path] => fe4/e0d/romet-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47764 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Sandshotmoto – antykorozja podwozi pojazdów [id] => 2343 [type] => 6 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 43 [link] => /franczyza/2343/sandshotmoto-antykorozja-podwozi-pojazdow/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 215486 [country_item] => pl [description] => [path] => c70/f77/sandshotmotostandard.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 209 [img_height] => 105 [itemserver_id] => 53603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217900 [country_item] => pl [description] => [path] => 56b/0bf/5._po_konserwacji.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54335 ) [1] => Array ( [pid] => 217899 [country_item] => pl [description] => [path] => e28/764/1._stan_podwozia_po_demonta_u_przezd_rozpocz_ciem_prac.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54334 ) [2] => Array ( [pid] => 217898 [country_item] => pl [description] => [path] => 881/365/2._widok_po_piaskowaniu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54333 ) [3] => Array ( [pid] => 217896 [country_item] => pl [description] => [path] => da1/0f8/4._nak_adanie_mas_uszczelniaj_cych.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54331 ) ) ) ) ) )

Franczyza z Ameryki

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak ocenia pan rozwój autodetailingu w Polsce?
Według mnie to wciąż niszowa branża. Mimo że wiedza o usługach rośnie to jednak nie są one powszechnie dostępne. Co prawda wiele warsztatów samochodowych ma w ofercie autodetailing, ale daleko im do autodetailingu z prawdziwego zdarzenia. Nie mają ani odpowiednich narzędzi, ani wiedzy o odnowie i pielęgnacji aut na najwyższym poziomie. Tak więc wciąż jest ogromnie dużo miejsca na tego typu usługę.

Ile jest wart rynek autodetailingu w Polsce?
Rocznie nawet 300-400 mln zł. Polacy kupują samochody i ze względu na duży wydatek, traktują je z troską. Wiedza o autodetailingu ma ją jeszcze pogłębić. Jesteśmy przy salonach dilerskich BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena i średnio w miesiącu z naszych usług korzysta 50-70 proc. klientów. Są to właściciele nowych aut, którzy chcą czerpać radość z nowego nabytku, żeby jak najdłużej utrzymał fabryczny wygląd. Kupują więc usługi, które chronią powierzchnię lakierowaną, czy impregację tapicerki i skóry w środku. Ale jest jeszcze segment aut używanych, których w Polsce jest ok. 15 mln. Wartość autodetailingu w tym segmencie może wynieść mniej więcej 200 mln zł. Autodetailing jest pożyteczny w przypadku zamiaru sprzedaży używanego auta. Wartość samochodu może wtedy wzrosnąć nawet do 20 proc. w zależności od marki i jego salonowej ceny. Wystarczy zainwestować ok. 900 zł w renowację powierzchni lakierowanej i ultrapedantyczne czyszczenie w środku, by później znacznie więcej zarobić na samochodzie. Ziebart, który na świecie istnieje od lat 50 XX wieku widzi ogromny potencjał w Polsce. Stąd też pomysł, by tu się rozwijać.

Kto najczęściej korzysta z usług salonów Ziebart?
Na razie są to właściciele aut premium. W miarę rozwoju usług a także naszej sieci wzrośnie liczba klientów posiadających samochody ze średniej półki i aut używanych. Chcemy, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart. Plan będzie realizowany stopniowo w miarę rozwoju sieci.

Od kiedy Ziebart istnieje w Polsce?
Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej. Firma otwiera dwa rodzaje placówek – mniejsze Ziebart Express we współpracy z dilerami samochodowymi (dotychczas BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena) oraz duże salony franczyzowe z pełnym pakietem usług – od autodetailingu, czyli ultrapedantycznego czyszczenia samochodu, konserwacji tapicerki, impregnacji skóry i ochrony powierzchni lakierowanej, do usług komplementarnych, czyli zmiany koloru karoserii według gustu klienta za pomocą specjalnych folii. Pierwszy duży salon franczyzowy sieci Ziebart chcemy otworzyć w Warszawie.

Rozmawiała Magdalena Kurda

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Magdalena Kurda
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €