Stokrotki liczą zyski
Franczyzodawca sieci ma za sobą niezłe półrocze. Rosną przychody i liczba sklepów.
10 nowych sklepów, dwa supermarkety, pięć marketów, jeden sklep franczyzowy oraz dwie testowe sklepy 5tka Market i cztery zamknięcia – oto bilans sieci Stokrotka w drugim kwartale 2017 roku. Przychody sieci wzrosły w tym okresie o ponad 8 proc. i sięgnęły 621,5 mln zł. W całym półroczu wyniosły natomiast 1,2 mld zł, co oznaczało wynik o 5,5 proc. lepszy niż przed rokiem. Franczyzodawca na czysto zarobił 11,6 mln zł.
Na koniec czerwca pod szyldem Stoktrotka działało 386 sklepów, z czego 338 należy do franczyzodawcy, a pozostałe do przedsiębiorców zarządzających nimi w oparciu o licencję franczyzową. Inwestycja we franczyzowy supermarket sieci ustalana jest indywidualnie dla każdej placówki. Franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą wstępną w wysokości 2 tys. zł. Co miesiąc odprowadza do centrali opłatę bieżącą w wysokości 0,5 proc. Partnerzy kupują ok. 70 proc. zaopatrzenia w centrach dystrybucyjnych franczyzodawcy.
- Stokrotka ma kompletny i dopracowany koncept franczyzowy, który sprawdza się na rynku. Jednak podkreślam, że jako franczyzodawcy stawiamy przed naszymi partnerami określone wymagania. Nie wszyscy kandydaci chcą i potrafią je spełnić. Nasz koncetp to tzw. franczyza twarda, przykładamy dużą rolę do kwestii kontroli i regularnie badamy placówki franczyzowe. Chcemy, by jakość w sklepach franczyzobiorców była identyczna, jak w naszych placówkach. Dotyczy to wszystkich aspektów działania. Nie wszyscy właściciele sklepów są gotowi podporządkować się naszym zasadom. Natomiast jeszcze nie zdarzyło się, by któryś z franczyzobiorców zrezygnował ze współpracy – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Grupy Emperia, właściciela Stokrotki.
Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Typowe placówki handlowe mają od 200 m2 do 1 tys. m2 powierzchni sprzedaży, powstają głównie na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych. Supermarkety oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol oraz produkty świeże: pieczywo, wędliny, owoce i warzywa. Dopełnieniem oferty są produkty lokalne, wytwarzane w regionach, w których zlokalizowane są sklepy sieci, a także produkty należące do marki własnej. W 2013 roku firma uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie koło Warszawy. W pierwszym kwartale 2016 roku uruchomione zostało drugie centrum dystrybucyjne w Lublinie.
Franczyzodawca od niedawna testuje również format sklepów convenience pod szyldem 5market. Na razie działają dwie takie placówki, niebawem mają powstać kolejne. Zarząd grupy Emperia do końca roku podejmie decyzję na temat przyszłości konceptu. Sklepy zarządzane są w modelu agencyjnym.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


