Płynna inwestycja

Sieć Al. Capone wchodzi do Buska-Zdroju. Franczyzobiorca zdradza, dlaczego zdecydował się właśnie na tę markę.
Al. Capone (Aleja, a nie Al, jak znany gangster c tłumaczy franczyzodawca) to sieć specjalistycznych całodobowych sklepów z alkoholem. W jej ramach działa 10 punktów franczyzowych i 15 własnych. Ostatnie pojawiły się w Łańcucie, Jarosławiu i Pleśnej. Dziś swoje drzwi dla klientów otworzyła kolejna placówka, tym razem w Busku-Zdroju. Jej właścicielem jest Sławomir Wieczorek, który w ten sposób zaliczył swój debiut w biznesie.
Przyznaję, że jest to moja pierwsza własna działalność. Zdecydowałem się na biznes we franczyzie ze względu na wsparcie, na jakie można liczyć ze strony operatora sieci, a to w moim przypadku było szczególnie ważne – tłumaczy przedsiębiorca. – Wiedziałem, że chcę prowadzić biznes w handlu, a na sieć Al. Capone zdecydowałem się, bo widzę rosnące zainteresowanie klientów w tym segmencie. Ludzie coraz chętniej sięgają po alkohole z górnej półki, a w Busku-Zdroju sklepów z takim asortymentem brakowało.
Sławomir Wieczorek otworzył firmę wspólnie z bratem. Przygotowania do otwarcia rodzinnego biznesu trwały od lipca, kiedy to bracia-wspólnicy rozpoczęli poszukiwania lokalizacji. Ostatecznie swój sklep uruchomili w nowo powstałym budynku w centrum miasta, kilkadziesiąt metrów od rynku. Inwestycja wyniosła ok. 150 tys. zł netto – tyle, ile w prospektach informacyjnych podaje franczyzodawca jako koszt wyposażenia i zatowarowania nowej placówki.
– Na razie chciałbym zobaczyć, jak nasz biznes poradzi sobie w warunkach rynkowych. Ale nie wykluczam, że przyjdzie czas na kolejne otwarcia – mówi Sławomir Wieczorek.
Sklep Al. Capone można otworzyć w miejscowości już powyżej 8 tys. mieszkańców. Więcej o wymogach dotyczących lokalizacji można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Alkohol w Alei Capone. Minimalna kwota inwestycji w biznes sięga 150 tys. zł, z czego 40-60 tys. zł pochłania remont i wyposażenie, a pozostałą część należy przeznaczyć na pierwsze zatowarowanie. Franczyzobiorca ponosi też koszt opłaty wstępnej na poziomie 20 tys. zł. W zamian otrzymuje materiały do wizualizacji zewnętrznej sklepu, projekt wnętrza lokalu, oprogramowanie, odzież firmową oraz dostęp do szkoleń. W ramach kosztów miesięcznych należy uwzględnić również opłatę bieżącą w wysokości 2 proc. od wartości zakupów netto w ramach oraz 1 proc. od sprzedaży netto na fundusz marketingowy. Jeśli franczyzobiorca nie zalega z płatnościami za towar i prowadzi biznes zgodnie z zaleceniami franczyzodawcy, wówczas otrzymuje zwrot opłaty bieżącej w formie rabatu retro.
Franczyzodawca szacuje, że inwestycja w sklep Al. Capone powinna zwrócić się po mniej więcej dwóch latach. By przyspieszyć zwrot inwestycji, właściciel marki oferuje partnerom szereg narzędzi marketingowych, w tym m.in. od niedawna dedykowaną aplikację mobilną dla klientów, poprzez którą są oni informowani o aktualnych promocjach w sieci, mogą też znaleźć najbliższą placówkę.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej