Biznes z gwiazdkami

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W Polsce i 15 innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej Grupa Hotelowa Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek, należących do AccorHotels: Mercure, Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel oraz ibis, ibis Styles i ibis Budget. Długoletnim dyrektorem ds. franczyzy w tym regionie była Małgorzata Morek, która dla Orbisu przepracowała w sumie ok. 20 lat. Ale właśnie nastąpiła zmiana. Jak poinformowano w komunikacie prasowym, Małgorzata Morek „postanowiła kontynuować swoją karierę zawodową poza Orbisem”. Nowym dyrektorem ds. rozwoju franczyzowego dla całej Grupy Orbis został Frank Reul, poprzednio dyrektor Orbisu w Rumunii, Bułgarii i Macedonii, gdzie nadzorował też działania i projekty rozwojowe.

– Europa Wschodnia to duży rynek, charakteryzujący się wysokimi wzrostami PKB, który generuje silny, wciąż rosnący popyt na usługi hotelowe w segmentach biznesowym i turystycznym. Z drugiej strony dostrzegamy wyraźnie, że deweloperzy i fundusze inwestycyjne, które w przeszłości nie angażowały się w przedsięwzięcia związane z branżą hotelarską, doceniają obecnie rosnącą rentowność tego sektora w całym regionie – komentuje Gilles Clavie, prezes zarządu Orbis SA. – Chcemy przyspieszyć nasz rozwój zgodnie z modelem „asset-light” (umowy franczyzy i zarządzania – przyp.red.) i jeszcze bardziej zwiększyć obecność marek AccorHotels w regionie i na nowych wschodzących rynkach, takich jak Serbia, Chorwacja, Rumunia, Słowenia czy Bułgaria. W związku z tym reorganizujemy nasz zespół ds. rozwoju, abyśmy mogli w pełni osiągnąć nasze cele.
W dziewięciu krajach Orbis ma obecnie 119 obiektów, o zróżnicowanym standardzie: od 1 do 5 gwiazdek. W Polsce na koniec pierwszej połowy tego roku było ich 70. W najbliższych miesiącach sieć planuje otworzyć osiem nowych hoteli: w Rumunii (Mercure Sighisoara Binderbubi, ibis Styles Arad, Mercure Bucharest Unirii), Serbii (Mercure Belgrade Excelsior), Bośni i Hercegowinie (Novotel Sarajevo, MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort &Spa), Macedonii (Mercure Tetovo) oraz na Węgrzech (ibis Styles Budapest Airport). Ma też zakontraktowanych aż 40 nowych umów zarządzania lub franczyzy.
Podstawowym kryterium, jeśli chodzi o przyłączenie hotelu do sieci AccorHotels, jest wielkość obiektu i jego lokalizacja. Licencjodawca koncentruje się raczej na miastach od 200 tys. mieszkańców, ale równie ważny jest potencjał biznesowy i turystyczny danej miejscowości. W przypadku franczyzy hotel powinien posiadać też minimum 50 pokoi. Franczyzodawca jest jednak otwarty na obiekty mniejsze, ale mające potencjał rozwojowy czyli takie, których właściciele planują rozbudowę. Etap planowania takiej inwestycji jest zresztą właśnie najlepszym momentem, aby skontaktować się z Grupą Orbis. Umowy franczyzowe zawierane są na okres 10 lat. Warunki współpracy i wysokość opłat są zmienne w czasie, a ich szczegóły ustalane indywidualnie z partnerami
Rynek hotelowy w Polsce jest w dobrej kondycji. Zresztą praktycznie wszystkie rynki, na których Orbis jest obecny i na których chcemy się rozwijać, należą do najszybciej rosnących gospodarek europejskich i wykazują wzrost liczby gości w hotelach – mówi Frank Reul, nowy dyrektor ds. rozwoju franczyzowego Grupy Orbis. Jeśli chodzi o franczyzę, obserwujemy wzrost zainteresowania współpracą wśród inwestorów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Dla wielu z nich hotelarstwo to nowa, atrakcyjna branża, która jednak wymaga dzisiaj eksperckiej wiedzy, specjalistycznych narzędzi i bardzo profesjonalnego zarządzania. A tym własnie możemy się z naszymi franczyzobiorcami podzielić.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €