Biznes z gwiazdkami
Grupa Hotelowa Orbis chce przyspieszyć tempo rozbudowy sieci. Ma w tym pomóc Frank Reul, nowy dyrektor ds. franczyzy.
W Polsce i 15 innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej Grupa Hotelowa Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek, należących do AccorHotels: Mercure, Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel oraz ibis, ibis Styles i ibis Budget. Długoletnim dyrektorem ds. franczyzy w tym regionie była Małgorzata Morek, która dla Orbisu przepracowała w sumie ok. 20 lat. Ale właśnie nastąpiła zmiana. Jak poinformowano w komunikacie prasowym, Małgorzata Morek „postanowiła kontynuować swoją karierę zawodową poza Orbisem”. Nowym dyrektorem ds. rozwoju franczyzowego dla całej Grupy Orbis został Frank Reul, poprzednio dyrektor Orbisu w Rumunii, Bułgarii i Macedonii, gdzie nadzorował też działania i projekty rozwojowe.
– Europa Wschodnia to duży rynek, charakteryzujący się wysokimi wzrostami PKB, który generuje silny, wciąż rosnący popyt na usługi hotelowe w segmentach biznesowym i turystycznym. Z drugiej strony dostrzegamy wyraźnie, że deweloperzy i fundusze inwestycyjne, które w przeszłości nie angażowały się w przedsięwzięcia związane z branżą hotelarską, doceniają obecnie rosnącą rentowność tego sektora w całym regionie – komentuje Gilles Clavie, prezes zarządu Orbis SA. – Chcemy przyspieszyć nasz rozwój zgodnie z modelem „asset-light” (umowy franczyzy i zarządzania – przyp.red.) i jeszcze bardziej zwiększyć obecność marek AccorHotels w regionie i na nowych wschodzących rynkach, takich jak Serbia, Chorwacja, Rumunia, Słowenia czy Bułgaria. W związku z tym reorganizujemy nasz zespół ds. rozwoju, abyśmy mogli w pełni osiągnąć nasze cele.
W dziewięciu krajach Orbis ma obecnie 119 obiektów, o zróżnicowanym standardzie: od 1 do 5 gwiazdek. W Polsce na koniec pierwszej połowy tego roku było ich 70. W najbliższych miesiącach sieć planuje otworzyć osiem nowych hoteli: w Rumunii (Mercure Sighisoara Binderbubi, ibis Styles Arad, Mercure Bucharest Unirii), Serbii (Mercure Belgrade Excelsior), Bośni i Hercegowinie (Novotel Sarajevo, MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort &Spa), Macedonii (Mercure Tetovo) oraz na Węgrzech (ibis Styles Budapest Airport). Ma też zakontraktowanych aż 40 nowych umów zarządzania lub franczyzy.
Podstawowym kryterium, jeśli chodzi o przyłączenie hotelu do sieci AccorHotels, jest wielkość obiektu i jego lokalizacja. Licencjodawca koncentruje się raczej na miastach od 200 tys. mieszkańców, ale równie ważny jest potencjał biznesowy i turystyczny danej miejscowości. W przypadku franczyzy hotel powinien posiadać też minimum 50 pokoi. Franczyzodawca jest jednak otwarty na obiekty mniejsze, ale mające potencjał rozwojowy – czyli takie, których właściciele planują rozbudowę. Etap planowania takiej inwestycji jest zresztą właśnie najlepszym momentem, aby skontaktować się z Grupą Orbis. Umowy franczyzowe zawierane są na okres 10 lat. Warunki współpracy i wysokość opłat są zmienne w czasie, a ich szczegóły ustalane indywidualnie z partnerami
– Rynek hotelowy w Polsce jest w dobrej kondycji. Zresztą praktycznie wszystkie rynki, na których Orbis jest obecny i na których chcemy się rozwijać, należą do najszybciej rosnących gospodarek europejskich i wykazują wzrost liczby gości w hotelach – mówi Frank Reul, nowy dyrektor ds. rozwoju franczyzowego Grupy Orbis. – Jeśli chodzi o franczyzę, obserwujemy wzrost zainteresowania współpracą wśród inwestorów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Dla wielu z nich hotelarstwo to nowa, atrakcyjna branża, która jednak wymaga dzisiaj eksperckiej wiedzy, specjalistycznych narzędzi i bardzo profesjonalnego zarządzania. A tym własnie możemy się z naszymi franczyzobiorcami podzielić.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


