Nowe marki Sfinksa

Sfinks wprowadza na rynek dwa nowe koncepty gastronomiczne. Obydwa docelowo będą się rozwijać we franczyzie.
Obydwa nowe koncepty Sfinksa powstaną na bazie już działających marek z portfolio spółki. Spice UP oprze się na pomyśle i menu restauracji Sphinx a Lepione&Pieczone na koncepcie restauracji Chłopskie Jadło. Obydwa będą działać w segmencie fast casual dining. Ich menu będzie bardziej ograniczone, w porównaniu z restauracjami, na których są wzorowane, a ceny niższe. Będą też mniejsze i tańsze w inwestycji oraz w prowadzeniu.
– Na świecie segment fast casual dining jest bardzo popularny. W Polsce natomiast jest bardzo słabo obecny. Albo ktoś go u nas zbuduje, albo wejdą w to miejsce zagraniczne sieci – uważa Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinksa. – Zaproponujemy naszym klientom smaczne, charakterystyczne dania, nawiązujące do oferty naszych wiodących sieci – Sphinx oraz Chłopskie Jadło. Będzie to oferta dla osób, które chcą zjeść posiłek szybko i w niewygórowanej cenie, ale nie jest im obojętne, co zjedzą i jakiej jakości. Jednocześnie będą to koncepty mogące osiągać wyższą rentowność ze względu na niższy koszt inwestycji i niższe koszty operacyjne, choćby wynikające z mniejszej pracochłonności oraz braku pełnej obsługi kelnerskiej.
Koncept Spice UP będzie oferować dania kuchni świata w wybranych przez gości zestawieniach, przygotowywane na bieżąco, ze świeżych produktów. W ofercie Lepione&Pieczone znajdą się między innymi pierogi, kasze z pieca, podpłomyki, tradycyjne zakąski. Przynajmniej na razie obydwa koncepty celują w duże miasta. Od IV kwartału tego roku Sfinks planuje przekształcać mniejsze restauracje Sphinx (80-150 m2) na lokale Spice UP. W tym czasie ma też zostać otwarty pierwszy lokal pod szyldem Lepione&Pieczone. Na razie to placówki własne, ale później Sfinks ma zamiar postawić na franczyzę.
– Spice UP będzie o jakieś 50-60 proc. tańszy w inwestycji od restauracji Sphinx. Natomiast nakłady w Lepione&Pieczone będą nawet do 70 proc. niższe niż w przypadku Chłopskiego Jadła – zapewnia Sylwester Cacek.
Król franczyzy?
Sfinks może wyrosnąć wkrótce na franczyzowego giganta. Udzielając licencji chce rozwijać aż osiem konceptów. Jako masterfranczyzobiorca Fabryki Pizzy jeszcze w tym roku Sfinks zamierza uruchomić pierwsze restauracje pod tym szyldem. Ma już podpisane umowy na otwarcia w Piastowie, Kołobrzegu, Zgierzu, Legionowie i Mińsku Mazowieckim – z czego dwa lokale otworzą franczyzobiorcy. W toku negocjacji są kolejne lokalizacje. Także we franczyzie Sfinks chce rozwijać koncepty lokali typu bistro: Meta, Meta Disco i Funky Jim. Niedługo powinno się też okazać, czy będzie mógł sfinalizować transakcję przejęcia sieci Piwiarnia Warki, liczącej 67 pubów. Zgodę na to musi wydać UOKiK. Jeśli tak się stanie, to także piwiarnie nadal będą rozwijane na licencji.
– W ciągu kilku lat chcielibyśmy podwoić obecną ich liczbę, do czego zresztą zobowiązaliśmy się w umowie z Grupą Żywiec – zapowiada Sylwester Cacek. – Jeśli chodzi o funkcjonujące obecnie lokale, to nie mamy w planach ich zamykania. Grupa Żywiec dbała o utrzymanie odpowiednich standardów, więc jesteśmy pewni, że funkcjonują dobrze. Na pewno będziemy chcieli wesprzeć je, jeśli chodzi o ofertę gastronomiczną – receptury, produkty, obniżenie kosztów, co będzie możliwe dzięki wykorzystaniu efektu skali, jaki zapewnia cała spółka Sfinks Polska.
Sfinks kontynuuje też rozwój swoich flagowych konceptów. W tym roku uruchomione zostały dwie restauracje Sphinx w Warszawie – przy ul. Puławskiej i na Polu Mokotowskim. Do końca roku w ramach tej sieci powstaną lokale na rynku w Bydgoszczy, w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku i w nowej galerii handlowej w Poznaniu, Franowo. Otwarta zostanie także restauracja Chłopskie Jadło na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej