Franczyzodawca jak trener
Sportowcy zdobywają medale, franczyzobiorcy zyski. To ich nagroda – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept.
Kim jest potencjalny franczyzobiorca DepilConcept?
Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie świadomie podejmuje decyzję o pracy dla siebie. Musi też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.
Na czym polega wsparcie franczyzodawcy w biznesie kosmetycznym?
Uważam, że we franczyzie jest trochę tak jak w sporcie, gdzie franczyzodawca jest jak trener, który wychowuje mistrzów. Wie co i jak należy zrobić, a cała jego praca polega na tym, aby pomóc zawodnikom odnieść sukces w danej dyscyplinie. Tak też traktujemy wsparcie w naszym biznesie, gdzie mówimy i pokazujemy franczyzobiorcom co powinni zrobić, co mogą zrobić jeszcze lepiej, gdzie muszą się jeszcze doszkolić. A z drugiej strony bierzemy na siebie działania, które wymagają specjalistycznej wiedzy i dużych budżetów, jak na przykład marketing i budowanie marki. Nagrodą dla franczyzobiorców jak medal dla sportowców jest zysk ich biznesu. Ale jest jeszcze inny wymiar wsparcia ze strony centrali, dobrego franczyzodawcę czasem poznaje się w biedzie.
Co to znaczy?
Wychodzimy z założenia, że dobry franczyzodawca powinien pomagać swoim franczyzobiorcom w różnych sytuacjach, nawet takich nie przewidzianych w umowie. Nie oznacza to, że będziemy pracować za leniwego franczyzobiorcę, ale czasem są sytuacje wyjątkowe i komuś trzeba pomóc bardziej. Niedawno jedna z naszych franczyzobiorczyń i właścicielka czterech punktów, zwolniła pracownicę, z której nie była zadowolona. Ta pracownica odchodząc, zbuntowała jej dwie inne osoby z personelu, w efekcie punkt został bez obsługi. Dodatkowo będąc w wyjątkowo trudnej sytuacji życiowej, w której ważniejszy jest czas dla rodziny niż biznes, nasza franczyzobiorczyni stanęła przed trudną decyzją zamknięcia punktu.
Czy w takiej sytuacji franczyzodawca może coś zrobić?
Wszystko zależy od tego, ile chce zrobić. My chcieliśmy. Przygotowaliśmy plan pomocy i oddelegowaliśmy naszych ludzi – menedżera i kosmetologa, którzy fizycznie zajęli się rekrutacją oraz obsługiwali na bieżąco klientów, aby utrzymać poziom usług i przychodów. Dodatkowo z centrali robiliśmy kampanię marketingową pozyskującą nowych klientów. Efektem tych działań było pozyskanie i wyszkolenie nowego personelu, łącznie trzech osób, oraz utrzymanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów oraz zapewnienie ciągłości obsługi klientów. Cała akcja trwała około 4 tygodni. Przeprowadziliśmy ją na własny koszt.
Trudno jednak oczekiwać, że franczyzodawca osobiście będzie ratował każdy podupadający punkt…
To prawda, ale są sytuacje wyjątkowe, a franczyzodawca jest od tego, żeby pomagać. Czasem bardziej niż zobowiązuje go do tego umowa.
Rozmawiał Łukasz Michalak
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


