Piękno z hodowli
Pomagali franczyzobiorcom w zakładaniu hodowli ślimaków, teraz ruszają z nowym konceptem. Równie nietypowym.
Biznes Polish Snail Holding rozwija się. I to wcale nie w ślimaczym tempie. Właściciele firmy specjalizującej się w hodowli i sprzedaży ślimaków właśnie wprowadzają na rynek nową markę. Molluscoo to linia kosmetyków na bazie śluzu ślimaka.
– Zdecydowaliśmy się zająć kosmetyką ze względu na właściwości, jakie posiada śluz ślimaka. Zawarte w nim mikroelementy przyspieszają regenerację tkanek, nawilżają i zwiększają elastyczność skóry – tłumaczy Ireneusz Bednarczyk, dyrektor handlowy PSH. Zaznacza, że o ile „ślimakopochodne” kosmetyki wciąż stanowią dość egzotyczny produkt w Polsce i Europie, to w Azji cieszą się sporą popularnością. Dlatego chcą być w czołówce tych, którzy zaszczepią nowy trend na naszym rynku.
– Stworzyliśmy pierwszy w Polsce zakład poboru i filtracji śluzu, na bazie którego wyrabiane są nasze kosmetyki. Co ważne, w procesie produkcji ślimaki nie są zabijane, a po wykorzystaniu trafiają z powrotem do hodowli – dodaje Ireneusz Bednarczyk.
Wraz z nową linią produktową PSH uruchamia również nowy koncept partnerski. Chce nawiązać współpracę z dermokonsultantami, których rolą będzie poszukiwanie klientów i sprzedaż nietypowych specyfików.
– Partnerzy zostaną przeszkoleni w zakresie technik sprzedażowych i wiedzy na temat produktów. Pozostawiamy im jednak dowolność w zakresie tego, jak chcą prowadzić swój biznes i do kogo chcą skierować swe kroki jako dermokonsultanci. Mogą udać się do klientów indywidualnych bądź proponować je placówkom SPA i gabinetom kosmetycznym. Jeśli natomiast ktoś prowadzi już własny biznes związany z handlem kosmetykami, to może nasze produkty potraktować jako uzupełnienie dotychczasowej oferty – mówi franczyzodawca.
Koszt pakietu startowego wynosi 500 zł. Obejmuje on podstawowy zestaw kosmetyków, testerów i próbek, a także ulotki. Rozpoczęcie działalności będzie wymagało jednak nieco większych nakładów, bo przystępujący do sieci konsultant musi kupić pakiet 10 kosmetyków o wartości 2,5 tys. zł.
– Wyjściowa cena detaliczna serum bądź kremu to 289 zł. Franczyzobiorca może liczyć na marże rzędu 30-40 proc. – mówi Ireneusz Bednarczyk.
Pod szyldem Molluscoo działają już pierwsi dermokonsultanci. Franczyzodawca nie podaje konkretnej liczby partnerów, z którymi chciałby nawiązać współpracę – potencjał sieci określi rynek. Tłumaczy też, że na razie nie rozważa tworzenia stacjonarnych sklepów.
– Nasze kosmetyki pozycjonują się w segmencie premium, choć nie jest to absolutnie najwyższa półka cenowa. Zdecydowaliśmy się na taką formę dystrybucji między innymi dlatego, by podkreślić ich wyjątkowość poprzez ograniczoną dostępność – mówi Ireneusz Bednarczyk. – Poza tym dopiero zaczynamy działalność w branży kosmetycznej i chcemy sprawdzić, jak nasz produkt przyjmie się wśród klientów.
Zatem konsultanci mają przetrzeć rynkowe szlaki. Jednak ci, którym się powiedzie, mogą liczyć na to, że sami staną na czele ekspansji w poszczególnych regionach. Właściciel marki rozważa bowiem budowę struktury, w ramach której powierzy partnerom rozwój lokalnych sieci sprzedaży.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


