Pieniądze na telefony
Potrzeba od 50 do 150 tys. zł, żeby otworzyć punkt z akcesoriami GSM – mówi Jakub Ilczewski, specjalista do spraw rozwoju sieci TeleExpert.
GSM to bardzo konkurencyjna branża?
To branża, która ciągle się rozwija, dlatego musimy być stale na bieżąco. Nas wyróżnia wyjątkowy asortyment akcesoriów, sygnowanych własną marką teleExpert. W ofercie posiadamy również oryginalne produkty znanych producentów. Oprócz sprzedaży i skupu telefonów oraz bogatego wyboru akcesoriów oferujemy także profesjonalny serwis. Posiadamy najnowocześniejszy certyfikowany sprzęt serwisowy oraz diagnostyczny. Rozszerzamy również zakres działań, poprzez wprowadzanie serwisu laptopów i komputerów PC. Szkolimy pracowników w tym kierunku. Co ważne, używamy oryginalnych podzespołów, podczas gdy rynek zalewają dzisiaj tanie zamienniki, które bardzo odbiegają jakością od oryginału. Dzięki dobrej współpracy z największymi hurtowniami w Polsce i w Europie uzyskujemy świetne ceny podzespołów, co oczywiście przekłada się na zadowolenie klientów. Pod naszym szyldem prowadzimy zarówno salony sprzedaży, jak i stoiska – wyspy handlowo-usługowe. Obecnie mamy w Polsce 8 własnych punktów i 8 franczyzowych.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Nie mamy konkretnych wymagań co do franczyzobiorców. Oferujemy szereg szkoleń z zakresu sprzedaży, a także obsługi serwisowej urządzeń. Każdy przyszły współpracownik otrzymuje pełne kompendium wiedzy, potrzebnej w prowadzeniu tego typu działalności. Dlatego osoba wcześniej nie związana z naszą branżą szybko może się w niej odnaleźć.
Jaką kwota trzeba dysponować na start inwestycji?
Z doświadczenia możemy powiedzieć że w zaokrągleniu jest to kwota od ok. 50 tys zł do około 150 tys. Wszystko zależy od konkretnego miejsca, wymagań galerii handlowej, wielkości punktu, tego, czy ma to być wyspa czy salon z zapleczem itp. Wyposażenie punktu to głównie narzędzia serwisowe, których koszt waha się od około 1,5 tys. zł za podstawowy sprzęt do ok. 8 tys. zł za elementy już zaawansowane. Kolejne wydatki to oczywiście telefony oraz akcesoria. Tu kwoty wahają się od 10 do 15 tys. zł. Opłata licencyjna wynosi 5 tys. zł netto. Franczyzowa opłata stała zawiera opłatę marketingową i jest zależna od lokalizacji punktu. Zawiera się w widełkach od 500 do 2 tys. zł. Szacunkowy czas zwrotu z inwestycji to zwykle okres od 6 do 12 miesięcy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
mwojniak@franchising.pl
ZOBACZ W KATALOGU
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży telekomunikacja, IT, AGD/RTV
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


