Kurier z obiadem

Gastro-kurierska firma Stava otwiera kolejny oddział franczyzowy. Chętnych do zarabiania na tym biznesie nie brakuje.
Stava oferuje lokalom gastronomicznym usługi kurierów, dostarczających posiłki do klientów. Dzięki temu restauracje nie muszą zatrudniać własnych dostawców. Korzystając ze specjalnej aplikacji na tablet wpisują tylko swoje zamówienie do systemu, który przekierowuje je dalej do kuriera. System ustala też optymalną trasę dla dostawcy, analizuje, które zamówienia można ze sobą łączyć, aby jak najszybciej je zrealizować.
Stava zaczęła działalność blisko 3 lata temu w Opolu. Teraz ma też oddział franczyzowy we Wrocławiu, a za dwa tygodnie otwiera kolejny – w Białymstoku.
– Także nasz opolski oddział macierzysty przekazaliśmy w lipcu w ręce franczyzobiorcy, więc obecnie rozwijamy się tylko w tej formie – mówi Grzegorz Aksamit, wiceprezes spółki Stava. – Zainteresowanie proponowanym przez nas biznesem jest bardzo duże. Białystok to pierwsze z planowanych otwarć. Nasz harmonogram na 2018 rok przewiduje 10 kolejnych oddziałów, a kandydaci, ze względu na duże zainteresowanie, rezerwują terminy, w których będą startowali w swoich miastach. Mamy rezerwacje już nawet na czerwiec 2018.
Marka szuka franczyzobiorców w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Franczyzodawca szacuje, że na start inwestycji trzeba zainwestować minimum 50 tys. zł. To powinno wystarczyć na zakup trzech pojazdów (samochodów lub skuterów), wyposażenie biura i kurierów oraz opłatę wstępną, której wysokość zależy od wielkości miasta. Licencjobiorca powinien zadbać też o garaż lub miejsca parkingowe dla pojazdów. Franczyzodawca zapewnia m.in. miesięczne szkolenia, licencję na system informatyczny (który oprócz obsługi zleceń zajmuje się też czynnościami administracyjnymi, typu generowanie umów, rozliczanie wynagrodzeń itp.), wyłączność na dane miasto (wyjątkiem jest Warszawa), plan rozwoju oddziału.
Franczyzobiorca płaci franczyzodawcy ustaloną stawkę od każdej zrealizowanej dostawy (jej wysokość zależy m.in. od ceny zlecenia). Według licencjodawcy, oddział staje się rentowny już przy dwóch zatrudnionych kurierach i 40 zleceniach dziennie. Franczyzobiorca musi jednak liczyć się z tym, że powinien dysponować kapitałem na rozwój firmy. Wraz ze wzrostem liczby klientów będzie musiał inwestować w kolejne auta i kolejnych pracowników.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej