Zmiany jak w banku

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Placówka bankowa, a w niej hulający wiatr i porastający pajęczynami doradca – czy to właśnie czeka jeszcze niedawno tętniące życie lokale, w których bankowcy rozmawiali z klientami o ich finansowej przyszłości, podpisywali wnioski kredytowe i przyjmowali depozyty? Stacjonarnych punktów obsługi klienta w branży finansowej ubywa w wyjątkowo wysokim tempie. Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, jeszcze pod koniec marca 2016 roku w Polsce kraju istniało niemal 7,5 tys. placówek instytucji finansowych. Pod koniec lipca 2017 roku było ich już o 9 proc. mniej. Powodem zmieniającego się oblicza rynku usług finansowych są nowe technologie i rozwiązań mobilnych. To rewolucja, nie tylko w sposobie dystrybucji produktów bankowych, ale też w postrzeganiu osobistych finansów przez klientów.
Z powodu rewolucji technologicznej instytucje finansowe mają do czynienia z zupełnie nowym rodzajem konsumenta. Polacy są światowymi liderami w adaptowaniu innowacyjnych rozwiązań związanych z finansami, a funkcjonujące na rodzimym rynku banki starają się za nimi nadążyć – mówi Wojciech Józwiak, prezes sieci Monetia. – Jaki ma to związek z zamykaniem oddziałów? Mniej placówek oznacza redukcję kosztów, a zaoszczędzone pieniądze banki mogą przeznaczyć na nowe technologie, które pozwolą zatrzymać klienta.

Ale czy rzeczywiście nowe rozwiązania technologiczne zagrażają tradycyjnej bankowości?

Zagrożenie, które można wykorzystać

Przedstawiciele branży są jednak zgodni: rosnące znaczenie mobilnych rozwiązań nie oznacza, że w przyszłości usługi finansowe całkowicie przeniosą się do sieci.
– Jak pokazują liczne badania cenimy szybkość i wygodę jaką daje bankowość elektroniczna, jednak nadal wolimy osobisty kontakt z doradcą w oddziale. Banki zdają sobie z tego sprawę – jak wynika z The Digital Banking Expert Survey jedynie 5 procent planuje całkowitą rezygnację z placówek – uważa Wojciech Józwiak.

Instytucje finansowe stają przed wyzwaniem: muszą znaleźć złoty środek między tym, co online a tym, co offline. Nie mogą jednak negować trendów, które stają się faktem i gruntownie zmieniają biznesową rzeczywistość.
– Jeśli czegoś nie da się zmienić, to trzeba się dostosować. Najważniejsze jest to, żeby zrozumieć cyfryzację, a potem rozwinąć ją pod własne cele i wreszcie zacząć wykorzystywać ją w pracy. W przeciwnym razie cały rynek pozostawi nas za chwilę w tyle, a klienci mogą odwrócić się od nas wtedy bezpowrotnie – mówi Tomasz Pawłowski.

Według Tomasza Pawłowskiego, rolą banków prowadzących tradycyjne sieci sprzedaży, w tym sieci franczyzowe, jest zastosowanie modeli biznesowych, które pozwolą na niezakłócone istnienie dwóch gałęzi bankowości: tradycyjnej i cyfrowej. W tym celu należy, po pierwsze, rozwijać bankowość elektroniczną pod kątem sprzedaży i dotarcia do klienta, po drugie, uniknąć rozwiązań powodujących kanibalizację tradycyjnej bankowości przez cyfrową. A po trzecie, zostawić klientowi wybór w doborze najdogodniejszych dla niego sposobów kontaktu z bankiem.

Co więc czeka placówki bankowe i inne punkty prowadzone w ramach sieci z branży finansów? Nie ulega wątpliwości, że zmiany są nieuniknione.
– Z jednej strony staną się mniejsze, bardziej przyjazne i atrakcyjne wizualnie. Będą też otwierane w lepiej dostępnych dla klientów lokalizacjach. Z drugiej strony zmieni się sama rola placówek – od obsługowej większą rolę będzie pełnić przedstawienie klientowi oferty i zachęcenie do skorzystania z niej. Klienci oddziałów stacjonarnych będą mogli liczyć nie tylko na wysoką jakość obsługi ale również na szeroką ofertę bardziej skomplikowanych produktów. Takich, które wymagają doradztwa, pogłębionej rozmowy z doradcą. Placówki bankowe będą nastawione również na edukację klientów w zakresie korzystania z różnych możliwości dostępu do produktów bankowych, tego również oczekujemy od naszych partnerów – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK. – Należy jednak podkreślić fakt, że mamy w kraju jeszcze sporą grupę klientów, którzy nadal oczekują, że głównym źródłem kontaktu z bankiem będzie dla nich pobliski oddział .

Nie widzi przy tym zagrożenia dla partnerów prowadzących placówki bankowe na licencji.
– Nasza strategia zakłada obecność placówek na mniejszych, lokalnych rynkach, blisko klienta, z pełną ofertą produktową. Jakość obsługi i umiejętność nawiązania relacji z klientami są atutami placówek i sprawiają, że będę mieć swoje miejsce na mapie. Dodatkową szansę na rozwój widzimy w przejmowaniu oddziałów własnych funkcjonujących na mniejszych rynkach przez partnerów. Zatem zaryzykuję stwierdzenie że placówki partnerskie mogą być wygranym tych zmian – dodaje.

Dla franczyzobiorców banków i innych instytucji finansowych nadchodzą więc ciekawe czasy. Chcąc utrzymać kontrolę nad biznesem, trzeba mieć świadomość zachodzących zmian.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €