Sprawdzone pomysły na firmę w zasięgu ręki
15. Targi Franczyza za nami. Po nich czas na katowickie targi Pomysł na firmę. Ich kolejna edycja już wiosną.
Po raz kolejny Pałac Kultury i Nauki w Warszawie stał się centralnym punktem na mapie franczyzowego biznesu. Przez trzy dni tysiące przedsiębiorców i poszukiwaczy pomysłów na biznes zyskało okazję do spotkań i rozmów o prowadzeniu własnej firmy pod znaną marką. Wybierać było z czego, bo liczba wystawców w tym roku sięgnęła 200. Franczyzodawcy prezentowali zasady działania w sieci, zaś zdecydowani kandydaci mogli podpisać listy intencyjne i nawiązać współpracę. Po raz kolejny z dużym zainteresowaniem spotkało się Forum Szkoleniowe, którego uczestnicy mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów rynku franczyzy. Gościem specjalnym forum był Piotr Polk – aktor i przedsiębiorca. Najbliższa okazja do ponownego spotkania z franczyzowymi pomysłami na biznes pojawi się już wiosną. W dniach 23-24 marca 2018 roku w Katowicach odbędą się kolejne targi Pomysł na Firmę. Następne warszawskie targi odbędą się tradycyjnie za rok – jesienią.
Wybierz spośród 200 pomysłów
Do najliczniej reprezentowanych branż tradycyjnie należała gastronomia – na tegorocznych Targach zaprezentowało się 60 marek gastronomicznych. Prym wśród nich wiodły marki restauracyjne, m.in.: McDonlad’s, Burger King, Salad Story, Telepizza, Stopiątka, Kebab King, Biesiadowo, Dominos Pizza, Bafra Kebab czy New York Pizza. Coraz liczniej pojawiają się na Targach również marki lodowe (Carte Dor, Chop Chop Lody Tajskie, Lody Bonano, Lodolandia, Mangatto, Lody Marsjano) oraz kawiarniane (Coffeeloffee, Coffee Feel, So! Coffee). Popularnością wśród odwiedzających cieszyły się również koncepty sklepów spożywczo-przemysłowych, na targach z tej branży obecni byli: Carrrefour, Delikatesy Centrum, Groszek, Intermarche Żabka i inne.
Przedsiębiorcy zainteresowani konceptami z branży finansowej i ubezpieczeniowej mogli wybierać spośród ofert m.in.: PZU, Superpolisy, Credit Agricole, Eurobanku, Getin Noble Banku, Nest Banku oraz biur księgowych Tax Care, które w zeszłym roku weszły w pełną franczyzę. Wśród wystawców pojawili się również przedstawiciele rynku nieruchomości, w tym Dom Development, Metrohouse i Północ Nieruchomości. O szansę na wejście do Polski walczyły również koncepty z USA, Australii, Indii, Albanii, Białorusi, Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Rumunii i Ukrainy.
Spotkania, wykłady, negocjacje
Franczyzodawcy obecni na tegorocznych targach podkreślali, że z roku na rok zmienia się profil odwiedzających biznesową imprezę.
– Z naszych obserwacji wynika, że jest coraz mniej osób, które przychodzą, by się „rozejrzeć”. Rośnie natomiast liczba przedsiębiorców o konkretnych oczekiwaniach, gotowych na poważne rozmowy o współpracy – podkreśla Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld.
Wielu potencjalnych franczyzodawców na targach spotkał też Marcin Latos, właściciel sieci Extrakantor.pl.
– Po dwóch dniach targów mam zeszyt wypełniony kontaktami do osób zainteresowanych otwarciem punktu w ramach naszej sieci. Jeszcze w trakcie trwania targów zamierzamy też podpisać kolejną umowę franczyzową – i to z przedsiębiorcą, którego poznaliśmy dopiero wczoraj, na targach – mówi franczyzodawca.
Targi Franczyza stają się wydarzeniem o wyraźnie międzynarodowym charakterze – wśród wystawców pojawia się coraz więcej marek zagranicznych, by wspomnieć choćby pizzerie Papa John’s, firmę doradczą Expense Reduction Analysts czy amerykański koncept gastronomiczny Sbarro. Franczyzodawcy dodają też, że Targi Franczyza są okazją do pozyskania potencjalnych franczyzobiorców nie tylko z rynku polskiego, ale też kontaktów, które mogą przełożyć się na rozwój międzynarodowy.
– Nie spodziewaliśmy się, że wśród odwiedzających będzie tylu przedsiębiorców spoza Polski. Nawiązaliśmy kontakt z potencjalnymi inwyestorami z Francji, Hiszpanii, a nawet Arabii Saudyjskiej – mówi Juris Roganovs, menedżer ds. franczyzy łotewskich sieci Easy Wine and Easy Beer.
ZOBACZ W KATALOGU

5.10.15.

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Bricomarché (Grupa Muszkieterów)

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Crazy Bubble

Delikatesy Centrum

DlaWas.info

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

epaka.pl

Extrakantor.pl

Felix Chicken

Gatta

Gruby Benek

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Mail Boxes Etc.

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Metrohouse

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Nest Bank

New York Pizza Department
Pizzerie

Pierrot Woda Źródlana

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizzeria Stopiątka

Play

Północ Nieruchomości

PSB Mrówka

Salveo Medical Devices

Ship Center

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

VeloBank

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Żabka
Sklepy typu convenience
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...