Lodziarnia dla każdego

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Polski rynek jest dość mocno nasycony różnego rodzaju konceptami "lodowymi". Czym wyróżnia się Fresh Gelato?
Przede wszystkim jest to pierwszy i jedyny obecnie koncept, oferujący produkcję świeżych lodów w miejscu sprzedaży. To bardzo istotny element naszej przewagi konkurencyjnej. Technologia Fresh Gelato oparta jest na urządzeniach GX marki Frigomat, które są produkowane we Włoszech. Know-how systemu polega na produkcji lodów w obecności klienta, dzięki czemu nie trzeba inwestować w wyposażenie klasycznego laboratorium oraz w zatrudnienie wyspecjalizowanych osób odpowiedzialnych za produkcję. Daje to również wiele wymiernych korzyści finansowych. W jednym urządzeniu możemy zarówno produkować lody rzemieślnicze, jak również prowadzić ich sprzedaż. Urządzenie jednocześnie jest witryną o atrakcyjnym designie oraz z transparentnymi kopułami, dzięki którym klienci widzą proces produkcji. Kolejną przewagą systemu Fresh Gelato jest jego elastyczność. Partner może otworzyć zupełnie nowy lokal, ale może także w szybki i prosty sposób zaimplementować nasz system w już istniejących lokalizacjach typu kawiarnie, cukiernie, piekarnie, restauracje. Warto dodać, że koncept z powodzeniem funkcjonuje i rozwija się również w innych krajach, dzięki czemu możemy zbierać najlepsze doświadczenia z różnych rynków i adaptować je do polskich realiów. Najlepszą rekomendacją są nasi partnerzy, którzy uzyskując szybki zwrot z inwestycji po otwarciu pierwszej lokalizacji, w kolejnych sezonach inwestują w kolejne.

W jakich formatach można prowadzić lodziarnie?
Jak wspomniałam, jesteśmy bardzo elastyczni. Proponowany przez nas system nie jest typowym konceptem franczyzowym, ale partnerskim, dlatego wszystkie inwestycje zaczynamy od rozmowy z potencjalnym partnerem, identyfikacji jego potrzeb i oczekiwań. Najbardziej popularnymi formatami są lokale stacjonarne, wyspy w galeriach handlowych oraz lokale take away, czyli popularna sprzedaż z okienka. W ofercie posiadamy również formaty dla punktów sezonowych, punkty mobilne (przyczepy) oraz format możliwy do wstawienia w już istniejących lokalach, tzn. Fresh Gelato Corner.

Gdzie szukacie państwo partnerów?
Koncept idealnie sprawdza się zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach. Potencjał każdej lokalizacji jest indywidualnie oceniany. Dzięki temu, że jesteśmy liderem w Polsce jeśli chodzi o doświadczenie i ilość wdrożeń technologii produkcji Fresh Gelato, jesteśmy w stanie dość precyzyjnie oszacować potencjał danej lokalizacji i przygotować kalkulację finansową dla konkretnego punktu.

Jaką kwotą trzeba dysponować na start?
Jest to uzależnione od wielu czynników. Mamy partnerów, którzy zainwestowali w ten biznes 38 tys. zł, ale też takich, którzy wydali ponad 100 tys. zł. Dzięki temu, że posiadamy wiele modeli biznesowych, możemy skutecznie je optymalizować w zależności od oczekiwań i możliwości przyszłego partnera. Nasi partnerzy otrzymują kompleksowe wsparcie, począwszy od projektu, szkolenia, po gotowe rozwiązania marketingowe i wsparcie procesów operacyjnych oraz zarządzania lokalem. Podstawą menu są lody i desery, natomiast dla punktów całorocznych posiadamy też całą gamę produktów uzupełniających. Receptury opracowane są przez włoskich mistrzów rzemiosła i łączą włoską tradycję rzemieślniczą z prostotą przygotowania i jej powtarzalnością.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €