Licencja w stylu wege

Koncept wege-restauracji Tel Aviv Urban Food rozpoczął rozwój poprzez franczyzę.
Pierwsza restauracja z szyldem Tel Aviv powstała w 2010 roku, w centrum stolicy. Z czasem stała się miejscem bardzo popularnym. Serwuje wyłącznie wegańskie menu, oparte na kuchni bliskowschodniej: są w nim m.in. hummusy, falafele, szakszuka, mnóstwo warzyw. Na fali tej popularności pomysłodawczyni konceptu, Malka Kafka, postanowiła stworzyć sieć podobnych lokali, rozwijaną przez franczyzę. Pierwsze franczyzowe bistro Tel Aviv Urban Food zostały otwarte w tym roku. W sumie lokali z szyldem Tel Aviv działa dziś w Warszawie cztery, oprócz tego latem funkcjonował też punkt sezonowy. Teraz marka chce wyjść poza stolicę.
Koncept proponuje franczyzobiorcom trzy formaty współpracy: mini, midi i maxi. W pierwszym przypadku potrzebny jest lokal o powierzchni 20-30 m2, a na inwestycję należy przeznaczyć ok. 60 tys. zł. Franczyzodawca szacuje, że średni miesięczny zysk operacyjny powinien wynieść 8-12 tys. zł, a zwrot z inwestycji nastąpi w ciągu pierwszego roku działalności. Na uruchomienie formatu midi trzeba wydać ok. 150 tys. zł, a potrzebna powierzchnia to 50-70 m2. Miesięczny zysk licencjodawca prognozuje na poziomie 12-20 tys. zł, zwrot z inwestycji także w ciągu roku. Najdroższy jest format maxi. Lokale mają mieć powierzchnię 120-150 m2, a na start potrzeba 300 tys. zł. Według franczyzodawcy miesięczne zyski zaczynają się od 25 tys. zł. Opłaty wstępne wynoszą odpowiednio 6, 10 oraz 16 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowo-marketingowa to 6 proc. od obrotu.
– Koncept przeznaczony jest dla dużych miast, liczących od 300 tys. mieszkańców – mówi Malka Kafka, franczyzodawczyni tel Aviv Urban Food. – Mamy też jednak propozycję dla osób, które szukają biznesu tańszego w inwestycji, możliwego do poprowadzenia w mniejszych ośrodkach. To lokale pod szyldem Falafel Box, których menu opiera się wyłącznie na falafelach. Kwota inwestycji to 20 tys. zł.
Polska jest na czwarty miejscu na świecie pod względem liczebności wegan – w stosunku do liczby mieszkańców. 8 proc. Polaków deklaruje, że ich dieta jest oparta wyłącznie na kuchni roślinnej. Według portalu happycow.net, warszawa jest trzecim miastem na świecie pod względem nasycenia restauracjami wege.
– W tej chwili w stolicy działa ok. 60 takich lokali i punktów gastronomicznych. Mam nadzieję, że restauracje wegańskie będą rozkwitać też w innych polskich miastach. Myślimy też o wyjściu za granicę – nie ukrywa Malka Kafka. – Jednak trzeba podkreślić, że tylko 20 proc. gości naszych restauracji to wegetarianie i weganie. Pozostali to albo tzw. felxitarianie, czyli osoby, które wolą wybrać kuchnię roślinną niż mięsną, jeżeli tylko mają interesującą alternatywę, albo po prostu ludzie ceniący dobrą kuchnię.
Właścicielka Tel Avivu zamierza także niedługo ruszyć z nową marką gastronomiczną. Pod szyldem Karma Point mają powstawać bistro ze streetfoodowym jedzeniem etnicznym z różnych części świata. Na początek brand ma zafunkcjonować realizując tylko zamówienia w dostawie, z czasem są plany na rozwój sieci lokali stacjonarnych.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej