Przepis na kebab

Kebab King chce otwierać restauracje w średnich i dużych miastach. Ile trzeba przeznaczyć na inwestycję?
Za trzy tygodnie w Pruszkowie otwarty zostanie 26. lokal sieci Kebab King – a piąty franczyzowy. Najwięcej restauracji z tym szyldem działa w Warszawie i najbliższej okolicy, ale można je znaleźć także we Wrocławiu, Gdańsku, Toruniu, Gdyni, Ostrołęce, Siedlcach, Otwocku.
– Podczas Targów Franczyza zgłosili się do nas kandydaci na franczyzobiorców m.in. z Katowic, Krakowa, Poznania, Łodzi, Sopotu, Bydgoszczy – wylicza Nasir Bilgin, dyrektor generalny Kebab King. – I były to osoby bardzo poważnie zainteresowane właśnie naszym konceptem.
Kebab King to sieć serwująca dania kuchni kurdyjskiej. Z zasady koncept jest przeznaczony dla dużych miast, liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Wyjątkiem są mniejsze miasta, przylegające do Warszawy. Preferowane lokalizacje to centra handlowe, duże osiedla lub centra miejscowości. Na restaurację potrzebny jest lokal o powierzchni od 80 do 250 m2. Od jego wielkości zależy oczywiście kwota inwestycji. Wydatki na restaurację mieszczą się zwykle w 150-500 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 70 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto, a marketingowa 1,5 proc.
– Od momentu podpisania umowy cały czas towarzyszymy i pomagamy franczyzobiorcy – zapewnia Nasir Bilgin. – Pomagamy w wyborze lokalu i jego przygotowaniu, zakupie sprzętu. Zapewniamy szkolenia dla franczyzobiorcy i jego personelu. Nasze wsparcie trwa przez cały okres współpracy.
Franczyzodawca jest jednocześnie także producentem mięs, pieczywa, dań wegetariańskich i deserów, w które centralnie zaopatruje restauracje. Wszystkie lokale realizują również zamówienia w dostawie.
– Można je składać zarówno drogą on-line, jak i poprzez aplikację mobilną oraz za pośrednictwem naszego call center, które rozdysponowuje zamówienia telefoniczne na konkretne lokale – wylicza dyrektor generalny Kebab King. – Oczywiście lokale franczyzowe są także przyłączane do wszystkich tych systemów.
Według szacunków licencjodawcy, okres zwrotu z inwestycji to od 12 do 36 miesięcy.
– Wprawdzie konkurencja w segmencie kuchni bliskowschodniej jest w Polsce spora, ale my nie jesteśmy anonimowym „kebabem”. Mamy już wypracowaną, rozpoznawalną markę. Klienci wiedzą, jakiej jakości mogą spodziewać się we wszystkich naszych lokalach – podkreśla Nasir Bilgin.
Według raportu „Polska na talerzu 2017” kebaby wciąż należą do najbardziej popularnych w Polsce dań. Wybiera je 51 proc. Polaków, jadających na mieście.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej