Duży może więcej
O przewadze punktów sieciowych nad niezrzeszonymi w branży GSM opowiada Kamil Wiśniewski, franczyzodawca Monument9.
Rynek w branży akcesoriów GSM staje się coraz bardziej nasycony – czy to oznacza, że jest coraz mniej miejsca na nowe placówki?
Rynek jest nasycony, jednak powoli wypierane są z niego jednoosobowe firmy, które nie działają pod szyldem znanej marki. Bardzo często otrzymujemy oferty na takie opuszczone lokalizacje, w których później z powodzeniem prowadzimy punkt sieciowy. Od niedawna również małe firmy wysyłają do nas zapytania w sprawie możliwości przyłączenia się do sieci Monument9. Zamierzamy skorzystać z tej drogi rozwoju. Obecnie mamy już blisko 30 placówek. Proponujemy bardzo korzystne warunki dla franczyzobiorców. I mówię tu nie tylko o finansach. Mamy również elastyczne warunki zakupowe – nie narzucamy minimalnych kwot zakupów, ani asortymentu, który trzeba mieć w ofercie. Mamy bardzo indywidualne podejście do współpracy.
Ile trzeba wydać na uruchomienie punktu Monument9?
Całkowita kwota inwestycji rozpoczyna się od 35 tys. zł w przypadku wyspy, 50 tys. w wypadku salonu w markecie, a kończy się nawet na kwocie powyżej 150 tys w przypadku salonu w dużej galerii handlowej. Wszelkie opłaty – licencyjne, franczyzowe – ustalamy z franczyzobiorcami indywidualnie. Okres zwrotu z inwestycji to zazwyczaj od 6 do 12 miesięcy. Jako franczyzodawca oferujemy przede wszystkim kompleksowe szkolenie, bezpłatny projekt aranżacji lokalu oraz wsparcie marketingowe. Najważniejsze jednak jest nasze wsparcie na początkowym etapie inwestycji. Cały czas poszerzamy także asortyment oraz staramy się wprowadzać do oferty nowe modele akcesoriów. To ważne, bo rynek GSM zmienia się dosłownie z dnia na dzień. W naszej hurtowni franczyzobiorcy mają do wyboru około 30 tys. produktów.
Jakie lokalizacje są najlepsze dla punktów z akcesoriami GSM?
Zdecydowanie najbardziej atrakcyjne są punkty w marketach oraz galeriach handlowych. Jednak nie wykluczamy otwierania placówek także w innych lokalizacjach. Na przykład od ponad roku prowadzimy własny punkt na dworcu centralnym w Warszawie. Znalezienie odpowiedniego miejsca na placówkę jest dzisiaj bardzo trudne, jednak dzięki naszym kontaktom w firmach zajmujących się komercjalizacją nieruchomości możemy służyć pomocą naszym franczyzobiorcom. Wszystkie punkty obowiązuje spójna koncepcja wizualna.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży telekomunikacja, IT, AGD/RTV
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


