Międzynarodowe porozumienie Muszkieterów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Celem aliansu jest zwiększenie siły zakupowej w Hiszpanii i w Europie, ale także współpraca dotycząca własnych marek, gam towarowych i zarządzania. Realizując pierwsze założenie aliansu, obydwie grupy będą zachęcać innych dystrybutorów europejskich do ratyfikowania tego układu.

Będąca na drugim miejscu pod względem udziałów w rynku i posiadająca 1 800 punktów sprzedaży w Hiszpanii Grupa Eroski od kilku lat poszukiwała partnera obecnego na półwyspie iberyjskim. Muszkieterowie działają tu już od 10 lat i zarządzają 109 supermarketami pod szyldem Intermarche. Zgodnie z zawartym kontraktem zakupy Muszkieterów na terytorium hiszpańskim znajdą się w gestii Grupy Eroski. Jednocześnie alians przewiduje współpracę w zakresie gam produktów, negocjacji, wymiany doświadczeń na temat koncepcji rozwoju oraz pogłębioną współpracę w zakresie marek własnych.

Wspólne cele w wymiarze europejskim

Związek tych dwóch grup pozwoliłby na osiągnięcie obrotów w wysokości 41,75 miliardów euro w 2001 roku, co dałoby trzecie miejsce we wszystkich sektorach w Europie i drugie w branży spożywczej. Stworzywszy centralę zakupową Agenor po przejęciu większości udziałów SPAR AG w Niemczech w 1997 roku, Muszkieterowie są przekonani, iż również dzięki aliansowi z hiszpańskim partnerem globalne zakupy zwiększą się znacząco. Układ przewiduje scedowanie zakupów Grupy Eroski w Europie na Agenor.

Przedstawiciele obu grup ratyfikowali powstanie wspólnego przedsiębiorstwa 50/50. Jego siedzibę usytuowano w Genewie, w Szwajcarii. Prezesem nowej firmy został Constan Dacosta.

Dobra współpraca

Grupa Eroski jest obecna w Hiszpanii i w południowej Francji, gdzie posiada 56 hipermarketów Eroski i Maxi, 800 supermarketów Consum, 700 sklepów Charter, 36 stacji paliw, 25 cash & curry, 150 agencji podróży, 10 sklepów z asortymentem sportowym Forum, 84 perfumerie, 5 restauracji i 22 magazyny logistyczne. Spośród 27 700 pracowników tworzących Grupę Eroski, 12 000 osób jest akcjonariuszami.

Grupę Muszkieterów tworzy 2 700 szefów niezależnych przedsiębiorstw i 112 000 współpracowników w 8 krajach Europy, gdzie są obecne szyldy Intermarche, Ecomarche, Netto, Restaumarche, Relais des Mousquetaires, Bricomarche, Logomarche, Vetimarche, Stationmarche, Espaces Temps, Spar i Interex. Do Muszkieterów we Francji należy 3 048 punktów sprzedaży, w Portugalii 190, w Belgii 58, w Hiszpanii 109, w Polsce 82, w Niemczech 3 954, w Bośni 3, w Rumunii 1. Porozumienia dotyczące produktów niespożywczych zostały zawarte również w Kanadzie z Rona, w Niemczech z Hagebau, w południowej Afryce i Wielkiej Brytanii z Mica oraz w Danii z Dendek. Muszkieterowie kładą też duży nacisk na rozwój własnej logistyki, są właścicielami 46 baz w Europie oraz ponad 40 zakładów przemysłowych.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €