Esotiq w końcu na plusie

Odzieżowy franczyzodawca zamienił stratę na zyski. Sekret? Jasny plan, co robić z mniej obiecującymi sklepami…
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Franczyzodawca sieci sklepów z bielizną Esotiq póki co rok 2017 może zaliczyć do udanych. W pierwszych dziewięciu miesiącach spółce udało się znacznie poprawić wyniki finansowe. W rachunku zysków i strat wreszcie pojawiły się dodatnie kwoty: zysk operacyjny grupy wyniósł 1,1 mln zł przy przychodach na poziomie blisko 120 mln zł. W ubiegłym roku o tej porze firma raportowała stratę operacyjną w wysokości 4,3 mln zł, a obroty były o prawie 1/6 niższe. W trzecim kwartale Esotiqowi udało się też zanotować ponad 8-proc. wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (bez uwzględnienia nowych otwarć). Jaki jest sekret lepszych wyników?
– Trzymamy koszty pod ścisłą kontrolą, zmniejszamy zapasy i poziom zadłużenia. Z kolei bardzo dobry wpływ na sprzedaż miało wprowadzenie nowych, coraz bardziej rentownych produktów, stopniowe rozszerzanie asortymentu o odzież i kosmetyki w salonach Esotiq oraz spersonalizowane akcje marketingowe – tłumaczy Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Po trzecim kwartale sieć sprzedaży marki Esotiq w Polsce i zagranicą liczyła 281 salonów, czyli o pięć więcej niż przed rokiem. Sieć jest też obecna poza Polską: na Ukrainie i Białorusi działało 17 sklepów i trzy w Niemczech. Powierzchnia handlowa wzrosła o 1 proc. To dlatego, że istniejące punkty podlegają weryfikacji, a jeśli ich wyniki nie wydają się obiecujące – są zamykane.
– Wzrost może nie jest znaczący, ale najbardziej chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach. Bardzo perspektywicznym kierunkiem rozwoju dla nas jest Europa Wschodnia. Tam sieć sprzedaży rośnie najszybciej. Do końca tego roku chcemy mieć tam 23 salony marki Esotiq i kolejne pieć w przyszłym roku. W październiku otworzyliśmy sklep franczyzowy w Kiszyniowie, stolicy Mołdawii. W Niemczech w tym roku zamierzamy otworzyć jeszcze jeden salon, by mieć ich cztery do końca tego kwartału i kolejne trzy w przyszłym roku – dodaje prezes Esotiq & Henderson.
Niezły wynik zanotowała też sprzedaż internetowa Esotiq. Przychody z tego kanału wzrosły w III kwartale ponad półtorakrotnie.
Sklepy Esotiq powstają na powierzchni 50-70 m2. Wykończenie franczyzowego lokalu wiąże się z wydatkiem na poziomie 700-800 zł za metr kwadratowy. Franczyzodawca przekazuje partnerom nieodpłatnie sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe. Mogą oni również liczyć na bieżące wsparcie w codziennej pracy. Franczyzodawca proponuje partnerom również inny koncept modowy – Femestage. Lokale pod tym szyldem są większe – ich powierzchnia sięga 120-150 m2. Koszt inwestycji związany z aranżacją salonu to ok. 2,5 tys. zł/m2. Obie sieci działają w modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zatowarowania, a co za tym idzie – również ryzyka związanego z niesprzedanym towarem. Może liczyć na prowizje w wysokości 35 proc.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...