Ćwiczą umysł i zarabiają

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Brain Child learning powstała w Malezji w 2005 roku. Jej twórcom zależało na stworzeniu programu pomagającego w rozwijaniu dziecięcego mózgu poprzez trening. Kurs Brainy przeznaczony jest dla dzieci w wieku 7-16 lat. Zajęcia odbywają się w grupach do 12 osób. Jedna lekcja trwa półtorej godziny. Przy tym każdy poziom kursu zaczyna się zajęciami weekendowymi, a przez kolejnych siedem tygodni wystarczy uczęszczać na jedną lekcję w tygodniu. Jak wyglądają przykładowe zajęcia? Na pierwszym poziomie zaczynają się od bajki, która ma pomóc dzieciom zapomnieć o problemach poprzedniego dnia, i odciąć od wszystkiego. Pozwala wywołać uśmiech na twarzach kursantów i tworzy luźną atmosferę. Potem pojawiają się zagadki, proste, ale nietypowe – takie, których rozwiązania mają motywować do pracy prawą półkulę mózgu. Dalej dzieci ćwiczą fizycznie, też uruchamiając prawą półkulę. Kolejny etap to wyciszenie. Na lekcji pojawia się muzyka aktywacyjna.
Po takich zajęciach mózgi dzieci są na tyle otwarte, że potrafią z zamkniętymi oczami odgadywać kolory kart, które mają w ręku po raz pierwszy i które w żaden sposób nie różnią się od siebie w dotyku – twierdzi Piotr Nitecki, franczyzobiorca Brainy. Dodaje jednak, że tego typu efekty to tylko dodatek mający wywołać zachwyt samych dzieci nad tym, co potrafią ich mózgi.
Koszt kursu dla ucznia to ponad 1,3 tys. zł, czyli mniej więcej 45 zł za godzinę zajęć.
Po kilku miesiącach funkcjonowania pierwszej szkoły byliśmy bardzo zadowoleni z osiąganych przez nią rezultatów, więc w czerwcu tego roku zdecydowaliśmy się zaproponować ofertę franczyzową. W październiku otworzyły się placówki w Olsztynie i Poznaniu, a do końca roku ruszą trzy w Warszawie i jedna w Rzeszowie. Natomiast do czerwca przyszłego roku w Polsce będzie funkcjonować piętnaście placówek franczyzowych – mówi Tushar Kansagara, franczyzodawca Brainy.

Firma szuka franczyzobiorców w miastach z liczbą mieszkańców minimum 100 tys. W większych może powstać więcej placówek – średnio jedna właśnie na 100 tys. mieszkańców. Potencjalni franczyzobiorcy we współpracę muszą zainwestować od 30 do 35 tys. euro w zależności od wielkości lokalu i miasta, w którym będą działać. Mieści się w tej kwocie m.in. aranżacja lokalu, którego minimalna wielkość to 80 m2.
W ciągu pierwszego roku działalności można liczyć na trzykrotny zwrot z tej inwestycji, a po trzech latach ośmiokrotny – zapewnia Piotr Nitecki. Przy tym podkreśla, że Brain Child Learning to propozycja szczególnie dla tych, którzy szukają dodatkowego pomysłu na biznes.
Pierwsze pół roku wymaga pełnego zaangażowania we współpracę, ale później można ją traktować jako dodatkowy dochód. Przy zatrudnieniu dwóch osób, właściciel zajmuje się jedynie nadzorowaniem prowadzonej działalności i może na to poświęcać średnio cztery godziny dziennie – tłumaczy Piotr Nitecki.

Oprócz początkowej inwestycji, współpraca z Brain Child Learning wiąże się także ze stałymi opłatami. Wynoszą one 24 proc. od każdego zapisanego ucznia na jeden poziom nauki. Poziomów jest osiem, każdy trwa dwa miesiące. Zatem cały kurs może potrwać dwa lata, ale można też zakończyć go na dowolnym poziomie.
Umowy z franczyzobiorcami są podpisywane na trzy lata. Po tym okresie można je przedłużyć na kolejny, za dodatkową opłatą w wysokości 35 proc. wstępnej opłaty franczyzowej. Można też zostać masterfranczyzobiorcą. W tym przypadku trzeba zainwestować mniej więcej 125 tys. euro.
Znalezienie masterfranczyzobiorcy albo na całą Polskę, albo na poszczególne województwa czy też dzielnice większych miast to teraz nasz główny cel – podkreśla Piotr Nitecki.
Dodaje, że sukces w Polsce zmobilizował właściciela marki do tego, żeby zaistnieć na sąsiednich rynkach. Brain Child Learning ma biuro w Niemczech, Czechach a także na Słowacji, Ukrainie i Węgrzech.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €