Pierogi w starym młynie

Pierogarnia powinna stać się rentowna najpóźniej w trzecim miesiącu działalności. Najlepiej otworzyć ją w marcu. Dlaczego?
Pierogarnie Stary Młyn można znaleźć w Toruniu (dwa lokale własne) oraz we Wrocławiu i w Bydgoszczy (franczyzowe).
– Mamy plany, by w 2018 roku otworzyć trzy kolejne restauracje – mówi Łukasz Kowalski, menedżer ds. franczyzy Pierogarni Stary Młyn. Najatrakcyjniejsze dla franczyzodawcy są mniejsze i większe miasta turystyczne. Idealne lokalizacje to starówki. Pierogarnie kierują bowiem swoją ofertę nie tylko do mieszkańców, lecz także do turystów – zagranicznych i krajowych. Miasta, w których franczyzodawca chętnie widziałby lokale ze swoim szyldem to np. Zakopane, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin.
– W jednym mieście mogą działać i dwa lokale, tak jak obecnie w Toruniu – mówi Łukasz Kowalski. – Poszukujemy franczyzobiorców, którzy będą się osobiście angażować w prowadzenie restauracji. Chętnie nawiążemy współpracę z małżeństwami, z osobami, które mają doświadczenie w zarządzaniu lub takimi, które np. prowadzą już działalność gastronomiczną, ale szukają nowego, sprawdzonego konceptu.
Idealny lokal na restaurację powinien mieć wielkość 250 m2, do tego potrzebne jest miejsce na ogródek letni. Szacunkowe koszty inwestycji to 2,5-3 tys. zł za m2, w przypadku lokalu nie przystosowanego do potrzeb gastronomii. Wstępna opłata licencyjna wynosi 17,5 tys. zł netto. Do tego trzeba doliczyć wydatek na indywidualny projekt technologiczny kuchni oraz aranżacji wnętrza, których koszt to 110 zł netto za m2. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu netto. Franczyzodawca m.in. przygotowuje model finansowy biznesu, wspiera licencjobiorcę w realizacji inwestycji, zapewnia szkolenia dla personelu, towarzyszy partnerowi podczas otwarcia i pierwszych dni działalności.
– Restaurację najlepiej otworzyć w marcu. Wówczas personel ma czas, by dobrze poznać specyfikę lokalu i przygotować się do sezonu, który rozpoczyna się długim majowym weekendem – radzi Łukasz Kowalski.
Pierogarnie powinny stać się rentowne najpóźniej w trzecim miesiącu działalności. Szacowany czas zwrotu z inwestycji wynosi od 1,5 roku do 2 lat.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej