Biznes dla dojrzałych

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Od lutego 2017 roku Kolporter prowadzi specjalny program, skierowany do osób powyżej 50 roku życia. W tej grupie wiekowej wszyscy chętni do prowadzenia saloniku prasowego mogą liczyć na szereg dodatkowych ułatwień – m.in.: kurs obsługi komputera, wsparcie w założeniu działalności gospodarczej, pomoc w jej prowadzeniu, a także znalezieniu współpracowników. Zanim rozpoczną samodzielnie pracę odbywają także staż w działającym saloniku.
– Program cieszy się sporym zainteresowaniem, mamy dużo zgłoszeń i próśb o dodatkowe informacje m.in. od osób, które przeszły na wcześniejsze emerytury, ale nadal chcą być aktywne. Staramy się ułatwić im przyszłą pracę i tak do niej przygotować, aby po cyklu szkoleń mogły od razu samodzielnie poprowadzić salonik. Nasi partnerzy „50+” chwalą sobie przede wszystkim łatwość nawiązania współpracy – nie wymagamy wkładu własnego, a wszelkie formalności są ograniczone do minimum. Oczywiście kluczowe znaczenie ma fakt uzyskania pewnego źródła dodatkowych dochodów – gwarantujemy wynagrodzenie podstawowe i atrakcyjny system prowizji – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Teresa Serwata, która prowadzi salonik prasowy w Kielcach, opowiada, że do rozpoczęcia działalności namówiła ją siostra.
– Była już wówczas na emeryturze, a i ja powoli zbliżałam się do wieku emerytalnego, więc szukałam jakiegoś zajęcia. Postanowiłyśmy spróbować. Przez pięć lat prowadziłyśmy salonik same, a Kolporter dostarczał nam tylko prasę. To było trudne wyzwanie. Trzeba było pamiętać o zatowarowaniu, wszystko samemu rozliczać, obsługiwać klientów, pilnować terminów. Gdy Kolporter zaproponował nam przejście na system partnerski nie wahałyśmy się. Miałyśmy zaufanie do firmy. Przejście wiązało się z licznymi udogodnieniami, uproszczeniem i wyeliminowaniem niektórych zadań. Pracy jest sporo, jednak w każdej chwili można liczyć na pomoc pracowników Kolportera, dzięki czemu najgorsze problemy są szybko rozwiązywane. Nie żałuję swojej decyzji, choć handel był dla mnie zupełną nowością – mówi Teresa Serwata.

Otwarcie własnego saloniku Kolportera na licencji nie wymaga poniesienia żadnych kosztów po stronie partnera – całość wydatków związanych z umeblowaniem i zaopatrzeniem punktu pokrywa operator sieci. Franczyzodawca z reguły wybiera również lokalizację placówki. Do partnera należy natomiast założenie działalności gospodarczej, a także zapewnienie obsady potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania saloniku. Franczyzobiorca jest też zobowiązany do regularnego wpłacania utargów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €