Franczyza od McDonald’s

Rok 2017 McDonald’s Polska zamknął liczbą 400 restauracji. Jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać franczyzobiorcą marki?
Większość z 400 restauracji McDonlad’s (około trzech czwartych) jest prowadzona przez franczyzobiorców. Marka ma w Polsce 62 partnerów franczyzowych, każdy prowadzi więc kilka restauracji. – Rozwijamy się głównie w oparciu o bazę istniejących biorców – przyznaje Monika Dąbrowska, franchising menedżer w MC Donald’s Polska. – Ale prowadzimy również rekrutację nowych partnerów.
Weryfikacja kandydatów odbywa się bardzo starannie. Muszą wykazać się m.in. doświadczeniem biznesowym albo w prowadzeniu własnej firmy, albo w zarządzaniu w dużej firmie. Ważny jest warunek finansowy – by rozpocząć współpracę z McDonald’s, trzeba dysponować wkładem własnym w wysokości minimum 1,2 mln zł. Pełna inwestycja jest jednak większa, w zależności od konkretnego lokalu wynosi od 2 do 4,5 mln zł. To koszt lokalu „pod klucz”, z pełnym wyposażeniem, infrastrukturą, parkingiem itd. Różnicę między tym 1,2 mln zł a ostatecznym kosztem inwestycji franczyzobiorca może pokryć z kredytu.
Opłata licencyjna, płatna jednorazowo od każdego lokalu, to równowartość 45 tys. dolarów. Opłaty miesięczne naliczane są w procentach od obrotu. Opłata franczyzowa wynosi 5 proc., a marketingowa 4,4 proc. Do tego franczyzobiorca płaci też co miesiąc czynsz za korzystanie z obiektu, który pozostaje własnością firmy. Jego wysokość jest ustalana indywidualnie.
Franczyzobiorca może przejąć już funkcjonujący lokal własny „Złotych Łuków” albo zdecydować się na inwestycję w nowy obiekt. O lokalizacji decyduje McDonald’s, kierując się preferencjami franczyzobiorcy co do rejonu. Lokale z logo „Złotych Łuków” najczęściej powstają jako wolnostojące obiekty, z opcją McDrive. Inne formaty to punkt w food courcie galerii handlowej albo lokal instore, np. w ciągu handlowym, z wejściem od ulicy. Licencjodawca zapewnia partnerom kompleksowe szkolenia, które trwają nawet kilkanaście miesięcy. Franczyzobiorcy korzystają też m.in. ze źródeł zaopatrzenia, sprawdzonych i kontrolowanych przez McDonald’s. Mają też dostęp do sieci firm serwisowych i innych usługodawców.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej