Franczyzobiorczyni, która umie liczyć

Elżbieta Cichorek zanim kupiła franczyzę Mathriders, poznała biznes od podszewki. Co skłoniło ją do przejścia na swoje?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Po urlopie wychowawczym Elżbieta Cichorek zaczęła szukać nowego pomysłu na siebie. Zanim urodziła dziecko była zatrudniona, jako nauczyciel matematyki w szkole podstawowej. Nie chciała jednak wracać do pracy na etat. – Szukałam alternatywy, której mogłabym poświęcić kilka godzin tygodniowo. Pytałam znajomych, jedna z zaprzyjaźnionych mam opowiedziała mi o nowym sposobie nauczania matematyki dzieci. Umówiłam się na spotkanie z osobą prowadzącą zajęcia i okazało się, że to jest dokładnie to, czego potrzebuję. Tak trafiła do firmy MathRiders, najpierw jako nauczyciel, potem franczyzobiorca.
Wiedza dla każdego
Firma proponuje alternatywne sposoby nauki matematyki dla dzieci w trzech grupach wiekowych. Skorzystają z niej przedszkolaki, uczniowie podstawówki, jak i licealiści. Pomysłodawcy MathRiders zakładają, że każdy rodzi się z naturalną zdolnością zrozumienia matematyki. Wystarczy ją tylko rozwinąć, najlepiej w przyjaznej atmosferze. – Prowadzimy zajęcia w małych grupach od czterech do ośmiu osób. Wykorzystujemy bogate scenariusze lekcji z elementami dramy, muzykoterapii, kinezjologii edukacyjnej, które są skonstruowane przez ekspertów z grupy edukacyjnej Helen Doron – opisuje Elżbieta Cichorek. Dzieci spotykają się podczas cotygodniowych godzinnych zajęć, które odbywają się przez cały rok.
Nauczyciele szkoły MathRiders muszą przejść wstępną akceptację właściciela placówki. Wybrani zazwyczaj wyróżniają się wykształceniem i doświadczeniem pedagogicznym, a gdy prowadzą starszych uczniów – także matematycznym. To dopiero początek procesu przygotowawczego do objęcia nowego stanowiska. Każdy uczestnik bierze udział w kilkudniowym, intensywnym szkoleniu. Elżbieta Cichorek także ukończyła kurs z pozytywną oceną i w 2012 roku dołączyła do zespołu firmy w Legionowie. Rok później zdecydowała się otworzyć lokal franczyzowy. – Zachęciła mnie do tego Małgorzata Grymuza, główny licencjobiorca MathRiders w Polsce i jednocześnie mój ówczesny pracodawca. Grupy powiększały się, mogłam sama decydować o tym, jak ma wyglądać mój grafik, ale jednocześnie istniało ryzyko, że ktoś zdecyduje się na zakup licencji i zabierze mi tym samym niezależność. Reguły franczyzy były przejrzyste, inwestycja w zasięgu moich ówczesnych możliwości finansowych – wspomina franczyzobiorczyni.
Osiągnięty wynik
Elżbieta Cichorek otworzyła swoje centrum nauczania w rodzinnym Legionowie, otrzymała wyłączność terytorialną objejmującą obszar zamieszkały przez ponad 50 tys. mieszkańców. W ramach umowy franczyzowej dostała wsparcie franczyzodawcy, co do dziś ceni sobie najbardziej. – Ze swoimi wątpliwościami, a na początku startu biznesu miałam ich mnóstwo, zawsze mogłam zwrócić się do franczyzodawcy ale też do innych franczyzobiorców, których poznałam podczas szkoleń biznesowych zorganizowanych przez MathRiders. – podkreśla. Masterfranczyzobiorca przekazuje nowym właścicielom szkół know-how, informuje, jak przygotować umowy z pracownikami i klientami, oraz gdzie usytuować szkołę. Wraz z rozwojem placówki jej powierzchnia może okazać się za mała dla setek dzieci. – Początkowo byłam przekonana, że trzy sale lekcyjne wystarczą do zorganizowania zajęć. Kiedy liczba uczniów zaczęła wzrastać, zdecydowaliśmy się na przeniesienie części spotkań. Obecnie prowadzimy je dodatkowo w kilku przedszkolach i szkołach oraz w jednej kawiarni – mówi Elżbieta Cichorek.
Koszt inwestycji objął wyposażenie lokalu i zakup licencji w wysokości 5 tys. euro. Franczyzobiorczyni mogła liczyć na startowy pakiet materiałów i szkolenie dla nauczycieli. W zamian za to regularnie musi spełniać wymagania określone w umowie licencyjnej. – Franczyzobiorca oczekuje określonego poziomu rozwoju biznesu, ustala cele minimalne. Mój plan zakłada zgromadzenie 100 uczniów. Od tego planu minimum, czyli od przychodu równoważnego ustalonej cenie minimum rocznego kursu dla 100 uczniów, płacę dwudziestoprocentową opłatę franczyzową, rozłożoną na dwumiesięczne raty – informuje. Szkoła rokrocznie przyciąga swoją ofertą około 250 uczniów, którzy za cały kurs płacą średnio 1,4 tys. zł. Koszty ponoszone przez franczyzobiorczynię wynoszą około 15 tys. zł miesięcznie. Obejmują wydatki na utrzymanie lokalu, ubezpieczenie, wynagrodzenie dla zatrudnionych nauczycieli, a także materiały zajęciowe i reklamę.
Firma MathRiders otworzyła do tej pory kilkadziesiąt lokali w Polsce i nadal reklamuje biznes na licencji franczyzowej. Poszczególni właściciele prowadzą działania marketingowe wspólnie z pomysłodawczynią lub samodzielnie w zakresie lokalnym. Biorą udział w eventach i współpracują z pobliskimi firmami. Zainteresowanie pomocą w nauce matematyki rośnie głównie dzięki rekomendacjom dzieci i ich rodziców – Zdecydowanie najbardziej efektywny jest marketing szeptany, zadowoleni uczniowie wracają do nas z rodzeństwem lub znajomymi – przyznaje Elżbieta Cichorek.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...