Franczyzobiorczyni, która umie liczyć
Elżbieta Cichorek zanim kupiła franczyzę Mathriders, poznała biznes od podszewki. Co skłoniło ją do przejścia na swoje?
Po urlopie wychowawczym Elżbieta Cichorek zaczęła szukać nowego pomysłu na siebie. Zanim urodziła dziecko była zatrudniona, jako nauczyciel matematyki w szkole podstawowej. Nie chciała jednak wracać do pracy na etat. – Szukałam alternatywy, której mogłabym poświęcić kilka godzin tygodniowo. Pytałam znajomych, jedna z zaprzyjaźnionych mam opowiedziała mi o nowym sposobie nauczania matematyki dzieci. Umówiłam się na spotkanie z osobą prowadzącą zajęcia i okazało się, że to jest dokładnie to, czego potrzebuję. Tak trafiła do firmy MathRiders, najpierw jako nauczyciel, potem franczyzobiorca.
Wiedza dla każdego
Firma proponuje alternatywne sposoby nauki matematyki dla dzieci w trzech grupach wiekowych. Skorzystają z niej przedszkolaki, uczniowie podstawówki, jak i licealiści. Pomysłodawcy MathRiders zakładają, że każdy rodzi się z naturalną zdolnością zrozumienia matematyki. Wystarczy ją tylko rozwinąć, najlepiej w przyjaznej atmosferze. – Prowadzimy zajęcia w małych grupach od czterech do ośmiu osób. Wykorzystujemy bogate scenariusze lekcji z elementami dramy, muzykoterapii, kinezjologii edukacyjnej, które są skonstruowane przez ekspertów z grupy edukacyjnej Helen Doron – opisuje Elżbieta Cichorek. Dzieci spotykają się podczas cotygodniowych godzinnych zajęć, które odbywają się przez cały rok.
Nauczyciele szkoły MathRiders muszą przejść wstępną akceptację właściciela placówki. Wybrani zazwyczaj wyróżniają się wykształceniem i doświadczeniem pedagogicznym, a gdy prowadzą starszych uczniów – także matematycznym. To dopiero początek procesu przygotowawczego do objęcia nowego stanowiska. Każdy uczestnik bierze udział w kilkudniowym, intensywnym szkoleniu. Elżbieta Cichorek także ukończyła kurs z pozytywną oceną i w 2012 roku dołączyła do zespołu firmy w Legionowie. Rok później zdecydowała się otworzyć lokal franczyzowy. – Zachęciła mnie do tego Małgorzata Grymuza, główny licencjobiorca MathRiders w Polsce i jednocześnie mój ówczesny pracodawca. Grupy powiększały się, mogłam sama decydować o tym, jak ma wyglądać mój grafik, ale jednocześnie istniało ryzyko, że ktoś zdecyduje się na zakup licencji i zabierze mi tym samym niezależność. Reguły franczyzy były przejrzyste, inwestycja w zasięgu moich ówczesnych możliwości finansowych – wspomina franczyzobiorczyni.
Osiągnięty wynik
Elżbieta Cichorek otworzyła swoje centrum nauczania w rodzinnym Legionowie, otrzymała wyłączność terytorialną objejmującą obszar zamieszkały przez ponad 50 tys. mieszkańców. W ramach umowy franczyzowej dostała wsparcie franczyzodawcy, co do dziś ceni sobie najbardziej. – Ze swoimi wątpliwościami, a na początku startu biznesu miałam ich mnóstwo, zawsze mogłam zwrócić się do franczyzodawcy ale też do innych franczyzobiorców, których poznałam podczas szkoleń biznesowych zorganizowanych przez MathRiders. – podkreśla. Masterfranczyzobiorca przekazuje nowym właścicielom szkół know-how, informuje, jak przygotować umowy z pracownikami i klientami, oraz gdzie usytuować szkołę. Wraz z rozwojem placówki jej powierzchnia może okazać się za mała dla setek dzieci. – Początkowo byłam przekonana, że trzy sale lekcyjne wystarczą do zorganizowania zajęć. Kiedy liczba uczniów zaczęła wzrastać, zdecydowaliśmy się na przeniesienie części spotkań. Obecnie prowadzimy je dodatkowo w kilku przedszkolach i szkołach oraz w jednej kawiarni – mówi Elżbieta Cichorek.
Koszt inwestycji objął wyposażenie lokalu i zakup licencji w wysokości 5 tys. euro. Franczyzobiorczyni mogła liczyć na startowy pakiet materiałów i szkolenie dla nauczycieli. W zamian za to regularnie musi spełniać wymagania określone w umowie licencyjnej. – Franczyzobiorca oczekuje określonego poziomu rozwoju biznesu, ustala cele minimalne. Mój plan zakłada zgromadzenie 100 uczniów. Od tego planu minimum, czyli od przychodu równoważnego ustalonej cenie minimum rocznego kursu dla 100 uczniów, płacę dwudziestoprocentową opłatę franczyzową, rozłożoną na dwumiesięczne raty – informuje. Szkoła rokrocznie przyciąga swoją ofertą około 250 uczniów, którzy za cały kurs płacą średnio 1,4 tys. zł. Koszty ponoszone przez franczyzobiorczynię wynoszą około 15 tys. zł miesięcznie. Obejmują wydatki na utrzymanie lokalu, ubezpieczenie, wynagrodzenie dla zatrudnionych nauczycieli, a także materiały zajęciowe i reklamę.
Firma MathRiders otworzyła do tej pory kilkadziesiąt lokali w Polsce i nadal reklamuje biznes na licencji franczyzowej. Poszczególni właściciele prowadzą działania marketingowe wspólnie z pomysłodawczynią lub samodzielnie w zakresie lokalnym. Biorą udział w eventach i współpracują z pobliskimi firmami. Zainteresowanie pomocą w nauce matematyki rośnie głównie dzięki rekomendacjom dzieci i ich rodziców – Zdecydowanie najbardziej efektywny jest marketing szeptany, zadowoleni uczniowie wracają do nas z rodzeństwem lub znajomymi – przyznaje Elżbieta Cichorek.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
Helen Doron English / Español
Szkoły języka angielskiego
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


