Skuteczna metoda

Sieć Kolportera pozyskała 200 partnerów. To efekt wprowadzonego w ubiegłym roku programu dla dojrzałych franczyzobiorców.
Blisko 200 osób rozpoczęło w 2017 roku własną działalność w roli zarządzających salonikami prasowymi Kolportera. Przedstawiciele spółki twierdzą, że to efekt specjalnego programu skierowanego do osób powyżej 50 roku życia. Został on wprowadzony w lutym ubiegłego roku.
– Nasze działania przynoszą rezultaty. Zarówno w lutym, jak i marcu zgłosiło się do nas wielu kandydatów z tego przedziału wiekowego chętnych do podjęcia współpracy. Z wieloma z nich podpisaliśmy umowy. Warto przypomnieć, że program ten jest skierowany do osób, które nadal chcą być aktywne zawodowo. Staramy się takim osobom maksymalnie ułatwić przyszłą pracę i do niej przygotować. Z myślą o partnerach „50+” powstał program specjalnych szkoleń, po których każdy kandydat może samodzielnie poprowadzić salonik – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Obecnie partnerzy w wieku „50+” odpowiadają za 1/3 całej sieci, ale nadal jej większość jest w rękach młodszych grup wiekowych.
– Z relacji kandydatów na partnerów wiemy jak ważna jest dla nich łatwość nawiązania współpracy z naszą firmą. Nie wymagamy wkładu własnego, co często jest barierą nie do przejścia. Wszelkie formalności ograniczamy do minimum, przygotowujemy partnera do pracy w punkcie, a po jego objęciu stale go wspieramy. Jednak kluczowe znaczenie ma fakt uzyskania pewnego źródła dochodów, dlatego gwarantujemy wynagrodzenie podstawowe oraz system prowizji – dodaje Dariusz Materek.
Całość wydatków związanych z umeblowaniem i zaopatrzeniem punktu pokrywa operator sieci. Franczyzodawca z reguły wybiera również lokalizację placówki. Do partnera należy natomiast założenie działalności gospodarczej, a także zapewnienie obsady potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania saloniku. Franczyzobiorca jest też zobowiązany do regularnego wpłacania utargów.
W ostatnich latach coraz więcej mówi się o nadchodzącym końcu tradycyjnej prasy. W kontekście tych prognoz otwarcie salonika prasowego na licencji wydaje się krokiem co najmniej ryzykownym. Twórca Kolportera, Krzysztof Klicki, przekonuje jednak, że kres prasy drukowanej to mit.
– Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazują niezmiennie potężną dominację tradycyjnych wydań papierowych nad e-prasą. Nie sądzę więc, że prasa tradycyjna zniknie z rynku za 10, czy nawet 20 lat. Wyraźnie widać stabilizację na rynku, wyhamowane zostały gwałtowne spadki sprzedaży prasy. Oczywiście zmienia się specyfika wydawnictw, coraz większą popularnością cieszą się np. tytuły eksperckie, czy różnego rodzaju wydania kolekcjonerskie. Wydawcy bardzo dobrze odczytują zmieniające się oczekiwania czytelników i przygotowują propozycje dopasowane praktycznie do każdej grupy klientów. W podobny sposób staramy się działać w naszych salonikach i salonach prasowych, słuchając uważnie klientów, analizując ich potrzeby i poszerzając ofertę o te produkty i usługi, których oczekują - mówi przedsiębiorca.
Jak podkreśla, dziś salonik Kolportera to już nie typowy punkt sprzedaży prasy, ale mini centrum handlowo-usługowe, w których klient może opłacić rachunki, zlecić przekaz pieniężny, wypłacić pieniądze z karty, nadać przesyłkę kurierską, doładować swoje konto Google Play, kupić grę na smartfona, a w najnowszych salonach także wypić kawę czy zjeść szybki posiłek.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej