Zabawki z wyspy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Toy Planet jest obecna na rynku zabawkarskim już od 10 lat. Obecnie sieć liczy 39 sklepów. Franczyzodawca – firma Wojtex – postanowiła ożywić nieco koncept i sięgnąć po nowy format handlowy, czyli wyspy Toy Planet Baby.
- Wyspy handlowe z roku na rok zyskują na popularności. Biznes ten jest świetną propozycją dla przedsiębiorców, którzy poszukują tańszych rozwiązań inwestycyjnych. Co więcej, stoisko daje szansę na dotarcie do dużej liczby odbiorców – wyjaśnia Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. - Klienci oczekują, że oferta wysp będzie niejako uzupełnieniem asortymentu ze sklepów stacjonarnych. Dlatego stoiska Toy Planet Baby zaproponują im przede wszystkim zabawki edukacyjne i kreatywne znanych światowych marek, o wysokiej jakości wykonania oraz w pełni bezpieczne.

Format wysp jest przeznaczony do galerii handlowych. Przy stoisku o wielkości 9 m2 koszty inwestycji zaczynają się od 34 tys. zł. W tej sumie mieści się wykonanie samej wyspy (20 tys. zł), z meblami, oświetleniem i logo Toy Planet oraz jej zatowarowanie (koszt to ok. 1,5 tys. zł za m2).
- Wyspa, ustawiona w ciągu komunikacyjnym galerii, jest dobrze widoczna dla odwiedzających, zapewnia stały przepływ klientów – wylicza zalety tego formatu Wojciech Goduński. - Dużym atutem jest możliwość stworzenia atrakcyjnej ekspozycji, dostępnej z czterech stron, co jeszcze efektywniej przekłada się na sprzedaż. Kolejny plus to zdecydowanie niższe czynsze niż w przypadku sklepów stacjonarnych.

W sieci Toy Planet nadal można również otworzyć pełnowymiarowy sklep. W tym przypadku franczyzodawca także preferuje lokalizacje w centrach handlowych. Lokal powinien mieć powierzchnię od 50 do 200 m2. Kwota inwestycji – według szacunków licencjodawcy – to 120 tys. zł. Ani w przypadku otwarcia sklepu, ani też wyspy handlowej franczyzodawca nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej. Miesięczna opłata franczyzowa, przy każdym formacie, wynosi 3 proc. od obrotu netto. Nie ma opłaty marketingowej.

Franczyzobiorcy przechodzą bezpłatne dwudniowe szkolenia z zakresu m.in. obsługi klienta i standardów wizualizacji. Otrzymują wsparcie licencjodawcy podczas przygotowywania i otwierania placówki oraz listę sprawdzonych dostawców asortymentu, wraz z wynegocjowanymi przez sieć rabatami i warunkami współpracy.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €