Bilans na plus
E. Leclerc podsumował 2017 rok: pięć otwarć i rekordowa sprzedaż. I to mimo pewnych trudności, jakie rynek zgotował detalistom.
Ubiegły rok francuska sieć handlowa może zaliczyć do udanych. Pod szyldem E.Leclerc powstało pięć sklepów: w Tarnowie, Nowym Targu, Zakopanem, Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Dwie ostatnie placówki należą do nowego formatu marki – E.Leclerc Express, marketów o mniejszej powierzchni, nawiązujących do popularnego trendu convenience. Dla polskiego oddziału firmy rok 2017 był też rekordowy ze względu na obroty, które sięgnęły ponad 2,8 mld zł. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich lat.
Jak tłumaczy Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska, rozwój sieci był możliwy m.in. dzięki inwestycjom w nowe rozwiązania logistyczne. Poprawiły one efektywność operacyjną punktów sprzedaży. Projekty te będą kontynuowane w ramach trzyletniej wizji rozwoju. Planowana jest także dalsza rozbudowa sieci stacji paliw przy sklepach. Większość placówek zainwestowała też w poszerzenie oferty, zarówno w zakresie warzyw i owoców, jak i produktów regionalnych, ekologicznych i bezglutenowych. Dzięki temu udało się również stawić czoła pewnemu trendowi, który w ubigłym roku utrudniał życie detalistom.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem obrotów za 2017 rok, szczególnie w kontekście ostatniego okresu trzyletniej deflacji (spadku cen - przyp. red.) na rynku spożywczym, która w 2016 nie pokrywała się w naszym przypadku ze wzrostem liczby produktów. Wyniki pokazują nie tylko umocnienie E.Leclerc Polska, ale także dowodzą, że wybrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny. Zamierzamy kontynuować naszą strategię oferowania klientom szerokiego wyboru produktów, mocno stawiać na promocje, a także poszerzać naszą działalność o nowe lokalizacje – mówi Jean-Philippe Magré. Pytanie tylko, czy w obliczu narastającej konkurencji ze strony dyskontów dobry wynik uda się powtórzyć w 2018 roku...?
Jak podkreśla prezes E.Leclerc, ważną decyzją dla jego spółki było złożenie oferty do Sądu Gospodarczego w Krakowie dotyczącej aktywów Almy, która w ubiegłym roku ostatecznie zakończyła swoją rynkową egzystencję. Działanie to wpisuje się w kierunek rozwoju marki obrany na najbliższe lata.
Grupę E.Leclerc, działającą w Polsce od 1995 roku, tworzą niezależne przedsiębiorstwa, które łącznie zatrudniają ponad 5 tys. pracowników. Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw. E. Leclerc jako jedyny spośród franczyzodawców na rynku handlowych umożliwia prowadzenie biznesu na licencji w formacie hipermarketu (pozostali operatorzy sieci stawiają na mniejsze formaty). Francuski koncept stanowi wyjątek na polskim rynku franczyzy spożywczej pod względem formatu powierzchniowego, jaki oferuje swoim partnerom. Jako jedyny umożliwia bowiem otwarcie hipermarketu – przeciętna placówka sieci w Polsce liczy ponad 3 tys. m2. Ze względu na odrębność organizacyjną, poszczególne sklepy są mocno związane ze swoim lokalnym otoczeniem biznesowym i społecznym. Marka współpracuje z ponad 600 dostawcami ogólnokrajowymi oraz wspiera regionalnych producentów, między innymi poprzez cykliczny projekt Nasze Regiony Mają Talent. W ramach tej akcji w sklepach E.Leclerc dostępne są produkty pochodzące od małych dostawców z różnych obszarów Polski.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


