Dla rolnika i nie tylko

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Granit oferuje części zamienne do maszyn oraz akcesoria dla rolnictwa, ogrodnictwa, przemysłu, hydrauliki. W Polsce rozwija obecnie sieć sklepów partnerskich, która dziś liczy 25 punktów.
– W tym roku zamierzamy otworzyć 10 kolejnych sklepów. Wkrótce ruszy nasza najnowsza placówka, w Brodnicy – mówi Robert Hęsiak, odpowiedzialny za rozwój sieci partnerskiej w firmie Granit Parts.

Sklepy z logo Granit powstają tam, gdzie są większe skupiska terenów rolnych. Właściwszą lokalizacją będzie więc miasto powiatowe, czy nawet gminne niż wojewódzkie.
– Oczywiście każdą lokalizację rozpatrujemy indywidualnie – podkreśla Robert Hęsiak. – Możliwe są otwarcia w dużych miastach, ale na pewno nie w centrum, tylko w części przemysłowej.
Partnerzy Granit w większości wywodzą się z grupy przedsiębiorców, związanych już wcześniej z branżą rolnicza lub pokrewną – czyli prowadza np. handel maszynami rolniczymi, sklep zaopatrzenia rolnictwa, punkt nasiennictwa itp. Wprowadzenie do asortymentu produktów z oferty Granit jest niejako naturalnym rozszerzeniem działalności.

Lokal na sklep powinien mieć wielkość od 180 do 350 m2. Można adaptować już gotowe pomieszczenia, a można też wybudować sklep od podstaw – jak to było ostatnio w Brodnicy. W tym drugim przypadku inwestycja jest oczywiście o wiele większa – rzędu 300-400 tys. zł – i w całości spoczywa na partnerze. Jeśli natomiast tylko adaptujemy już gotowy lokal, to wystarczy go odświeżyć i wyposażyć w system komputerowy ladę, odpowiednie oświetlenie. Franczyzodawca szacuje te wydatki na ok. 20 tys. zł. Natomiast na zatowarowanie należy przeznaczyć minimum 250 tys. zł – ostateczna kwota zależy oczywiście od wielkości sklepu. Nie ma opłat wstępnych ani żadnych miesięcznych.
Partnerzy mają dostęp do bazy ponad 8,5 mln produktów. Na wstępie przechodzą szkolenia m.in. ze znajomości asortymentu.
– Przez dwa dni szkolą się w centrali naszej firmy, później także u siebie w sklepie, w obecności naszych przedstawicieli – dodaje Robert Hęsiak. – Mają też dostęp do najlepszych w branży katalogów produktowych oraz doradztwa technicznego na wysokim poziomie.
Partnerzy zarabiają na marży od sprzedaży. Wynosi ona od 25 do 35 proc.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €