Wójcik Fashion chyli się ku końcowi?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wszystko wskazuje na to, że marka Wójcik Fashion zniknie z rynku. Wprawdzie na stronie firmy nadal widnieje informacja, że sieć liczy 50 sklepów, w tym 34 franczyzowe, ale to już nieaktualne dane.
– Zamknęłam sklep po kilku latach współpracy. Sprzątam teraz pozostałości – mówi jedna z franczyzobiorczyń. – Ale co było robić, skoro franczyzodawca przestał dostarczać towar? Nie było czym handlować.
W kolejnym sklepie sytuacja podobna – przestały przychodzić dostawy.
– Jeszcze działamy, ale nie wiem jak długo to potrwa. Wiele innych salonów już się zamknęło – usłyszeliśmy. – Na szczęście mamy też w sprzedaży inne marki, nawiązujemy współpracę z nowymi dystrybutorami. Szkoda Wójcik Fahsion, bo to była odzież naprawdę bardzo dobrej jakości. Ktoś z centrali firmy podejmował jednak złe decyzje. Marce zabrakło nowoczesnego wizerunku, źle prowadzony był marketing. Może gdyby zarząd bardziej słuchał franczyzobiorców, sytuacja potoczyłaby się inaczej.
Niektórzy franczyzobiorcy Wójcik Fashion postanowili zmienić szyld i przechodzą do konkurencyjnych konceptów z odzieżą dziecięcą.

W lipcu informowaliśmy, że Wójcik Fashion ma długi i prowadzi postępowanie układowe z wierzycielami. Zarząd zapewniał wówczas, że pomimo tych kłopotów dostawy do sklepów realizowane są na bieżąco, podobnie jak rozliczenia z franczyzobiorcami. I że będą podejmowane kroki zmierzające do poprawy sytuacji w firmie. Ale wygląda na to, że sytuacji poprawić się nie udało. Część pracowników, w tym wyższych szczebli, znalazła już pracę gdzie indziej, m.in. u konkurencji. Próbowaliśmy się dodzwonić do firmy, ale pomimo wielokrotnych prób – zarówno pod numery komórkowe, jak i stacjonarne – udało się tylko raz.
Nie ma tu nikogo, kto mógłby udzielić państwu informacji, ani głównej księgowej, ani nikogo z zarządu. Wątpię, aby udało się kogokolwiek zastać też w kolejne dni. To statek-widmo – usłyszeliśmy w słuchawce.
Wysłaliśmy więc maila z pytaniami, na firmowe adresy. Czekamy na odpowiedź.

Wójcik Fashion powstał w 1987 roku, jako firma rodzinna. Właściciele zaczynali od małego sklepu i szwalni. W 2012 roku sklepów z logo marki było ponad 100. Obecnie spółka nie jest już własnością rodziny Wójcików. Od dwóch lat większościowym udziałowcem Wójcik Fahsion jest fundusz 21 Concordia.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €