Ambitne plany dziecięcej marki

Rozwijamy sieć sprzedaży w Polsce i za granicą. Obecnie mamy blisko 20 sklepów m.in. w Czechach, na Ukrainie i Białorusi – mówi Marek Czupryna, właściciel marki 5.10.15.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Ile sklepów pod szyldem 5.10.15 działa obecnie w Polsce?
Sieć sprzedaży marki 5.10.15. liczy 219 punktów sprzedaży i w większości są to placówki franczyzowe. Zainteresowanie posiadaniem sklepu z logo 5.10.15. – ze względu na naszą popularność, jak i niską kwotę inwestycji, wymaganą na start – cały czas utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. Jesteśmy rozpoznawalną, przyciągającą klientów marką z dużym doświadczeniem i elastycznym rozumieniem rynku. W 2018 roku otworzyliśmy już dwa nowe sklepy. W całym roku nowych placówek będzie na pewno kilkanaście. Cały czas intensywnie rozwijamy nie tylko sieć sklepów franczyzowych na rynku polskim, ale również na rynkach zagranicznych. Obecnie mamy blisko 20 placówek m.in. w Czechach, na Ukrainie i Białorusi.
Gdzie szukacie państwo franczyzobiorców?
Poszukujemy do współpracy partnerów ze wszystkich miast Polski, w których nasza marka nie jest jeszcze reprezentowana. Szczególnie interesują nas otwarcia sklepów w województwach pomorskim, dolnośląskim oraz śląskim. Lokal na sklep powinien mieć min. 50 m2 powierzchni i znajdować się w miejscu o charakterze handlowym. W zależności od miejscowości może to być centrum handlowe, ale równie dobrze, centrum miasta lub jedna z jego głównych ulic. W przypadku sklepu mieszczącego się przy ulicy ważne jest, aby był on na parterze i miał przynajmniej jedną witrynę. Dla nowych partnerów mamy atrakcyjną ofertę wyposażenia sklepu już za 29 990 zł. Dotyczy to sklepów o powierzchni do 70 m2, z jedną standardową witryną. Opłata licencyjna wynosi 15 tys. zł, jeśli jest płacona jednorazowo. Druga opcja to 36 rat po 500 zł. Od partnerów, którzy przystępują z nami do współpracy, wymagamy zabezpieczenia w postaci weksla.
Czy wprowadziliście jakieś zmiany w strategii i działalności firmy?
Działamy wielokanałowo. 5.10.15. stale rozwija tzw. strategię omnichannel, która wynika z faktu, że konsumenci obecnie stykają się z marką na różnych płaszczyznach, zarówno w sklepach stacjonarnych, sklepie internetowym, jak i w naszych mediach społecznościowych. Nie zapominając o tym stawiamy na spójną komunikację w wielu kanałach jednocześnie. Chcemy, aby wszystkie kanały sprzedaży wzajemnie się przenikały i uzupełniały, dając klientowi pełen wachlarz dostępu do naszej oferty. Myślimy o tym, gdzie jest i jak porusza się klient. W ubiegłym roku wdrożyliśmy usługę Click&Collect, czyli zamów produkty on-line i odbierz w sklepie stacjonarnym. Obecnie usługa jest już dostępna w większości naszych salonów. Dodatkowo w 2018 roku intensyfikujemy działania marketingowe. Jednym z ważniejszych działań, które zainaugurowaliśmy już pod koniec poprzedniego roku, jest Akademia 5.10.15. To projekt aktywnie wspierający rodziców w codziennych wyzwaniach, związanych z posiadaniem dzieci (m.in. wychowanie, pielęgnacja, żywienie, kwestie psychologiczne, bezpieczeństwo, problemy w przedszkolu czy szkole). Celem projektu jest podzielenie się wiedzą i doświadczeniem, które marka 5.10.15. zbierała przez wszystkie lata istnienia na rynku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...