Ambitne plany dziecięcej marki
Rozwijamy sieć sprzedaży w Polsce i za granicą. Obecnie mamy blisko 20 sklepów m.in. w Czechach, na Ukrainie i Białorusi – mówi Marek Czupryna, właściciel marki 5.10.15.
Ile sklepów pod szyldem 5.10.15 działa obecnie w Polsce?
Sieć sprzedaży marki 5.10.15. liczy 219 punktów sprzedaży i w większości są to placówki franczyzowe. Zainteresowanie posiadaniem sklepu z logo 5.10.15. – ze względu na naszą popularność, jak i niską kwotę inwestycji, wymaganą na start – cały czas utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. Jesteśmy rozpoznawalną, przyciągającą klientów marką z dużym doświadczeniem i elastycznym rozumieniem rynku. W 2018 roku otworzyliśmy już dwa nowe sklepy. W całym roku nowych placówek będzie na pewno kilkanaście. Cały czas intensywnie rozwijamy nie tylko sieć sklepów franczyzowych na rynku polskim, ale również na rynkach zagranicznych. Obecnie mamy blisko 20 placówek m.in. w Czechach, na Ukrainie i Białorusi.
Gdzie szukacie państwo franczyzobiorców?
Poszukujemy do współpracy partnerów ze wszystkich miast Polski, w których nasza marka nie jest jeszcze reprezentowana. Szczególnie interesują nas otwarcia sklepów w województwach pomorskim, dolnośląskim oraz śląskim. Lokal na sklep powinien mieć min. 50 m2 powierzchni i znajdować się w miejscu o charakterze handlowym. W zależności od miejscowości może to być centrum handlowe, ale równie dobrze, centrum miasta lub jedna z jego głównych ulic. W przypadku sklepu mieszczącego się przy ulicy ważne jest, aby był on na parterze i miał przynajmniej jedną witrynę. Dla nowych partnerów mamy atrakcyjną ofertę wyposażenia sklepu już za 29 990 zł. Dotyczy to sklepów o powierzchni do 70 m2, z jedną standardową witryną. Opłata licencyjna wynosi 15 tys. zł, jeśli jest płacona jednorazowo. Druga opcja to 36 rat po 500 zł. Od partnerów, którzy przystępują z nami do współpracy, wymagamy zabezpieczenia w postaci weksla.
Czy wprowadziliście jakieś zmiany w strategii i działalności firmy?
Działamy wielokanałowo. 5.10.15. stale rozwija tzw. strategię omnichannel, która wynika z faktu, że konsumenci obecnie stykają się z marką na różnych płaszczyznach, zarówno w sklepach stacjonarnych, sklepie internetowym, jak i w naszych mediach społecznościowych. Nie zapominając o tym stawiamy na spójną komunikację w wielu kanałach jednocześnie. Chcemy, aby wszystkie kanały sprzedaży wzajemnie się przenikały i uzupełniały, dając klientowi pełen wachlarz dostępu do naszej oferty. Myślimy o tym, gdzie jest i jak porusza się klient. W ubiegłym roku wdrożyliśmy usługę Click&Collect, czyli zamów produkty on-line i odbierz w sklepie stacjonarnym. Obecnie usługa jest już dostępna w większości naszych salonów. Dodatkowo w 2018 roku intensyfikujemy działania marketingowe. Jednym z ważniejszych działań, które zainaugurowaliśmy już pod koniec poprzedniego roku, jest Akademia 5.10.15. To projekt aktywnie wspierający rodziców w codziennych wyzwaniach, związanych z posiadaniem dzieci (m.in. wychowanie, pielęgnacja, żywienie, kwestie psychologiczne, bezpieczeństwo, problemy w przedszkolu czy szkole). Celem projektu jest podzielenie się wiedzą i doświadczeniem, które marka 5.10.15. zbierała przez wszystkie lata istnienia na rynku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. dziecięce
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

