Wybierz pomysł, zrób biznes

Targi Pomysł na firmę za nami. Franczyzodawcy i poszukiwacze pomysłów na biznes mają powody do zadowolenia.
Trzecie regionalne targi franczyzy w Katowicach dobiegły końca. Przez dwa dni w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odwiedzający mieli okazję, by spotkać franczyzodawców, a także dowiedzieć się więcej o samej franczyzie. Katowickie targi przyciągają odwiedzających nie tylko z lokalnego rynku, ale też spoza Górnego Śląska.
– Od kilku miesięcy rozważam otwarcie własnej firmy na licencji. Pomyślałem sobie, że wizyta na katowickich targach pozwoli mi bliżej zapoznać się z ofertami franczyzodawców. Wybór jest całkiem spory. Jestem już po pierwszych rozmowach i mam nadzieję, że jeszcze w tym roku uda mi się przejść na swoje – mówi Marek Kluska, odwiedzający, który na targi przyjechał z Rybnika.
Dla poszukiwaczy pomysłów na biznes targi są szansą na znalezienie franczyzowych inspiracji, dla franczyzodawców prezentujących swoje koncepty stanowią natomiast możliwość nawiązania kontaktu z franczyzobiorcami. Wystawcy przyznają, że wiele spośród rozmów przeprowadzonych w trakcie imprezy owocuje trwałą współpracą.
– To nasza pierwsza wizyta na targach, ale już widzimy, że nasza obecność tutaj przyniesie korzyści. Około połowa odwiedzających nasze stoisko to osoby z konkretnymi oczekiwaniami, co do swojej przyszłości w biznesie. Myślę, że kolejna połowa z tych kontaktów przełoży się na podpisane umowy franczyzy – szacuje Marek Łabuz, dyrektor ds. rozwoju rynku sieci sklepów monopolowych Al. Capone.
– Od lat jesteśmy obecni na targach franczyzy, zarówno w Warszawie, jak i Katowicach. Dla franczyzodawców jest to miejsce, w którym po prostu trzeba być, jeśli poważnie myśli się o pozyskiwaniu franczyzobiorców – dodaje Leszek Nowak, menedżer ds. franczyzy Telepizzy.
Podobnie jak w ubiegłych latach, targom towarzyszyło forum edukacyjne. Wśród prelegentów byli franczyzodawcy, eksperci firmy doradczej PROFIT system i Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Wykłady poświęcone były m.in. biznesplanowi franczyzowej firmy, aktualnym trendom i modom w licencyjnym biznesie, a także zagadnieniom związanym z poszukiwaniem odpowiedniej lokalizacji dla własnej firmy.
Tradycyjnie jedną z najliczniej reprezentowanych branż na targach była gastronomia (Bafra Kebab, Biesiadowo, Coffeloffee, Crazy Piramid Pizza, Kołacz na Okrągło, Pierogarnia, Telepizza, Western Chicken, Western Tortilla, etc.) w tym marki lodowe (Lody Bonano, Lody Mangatto, Lodolandia, U Lodziarzy). Obecne były również koncepty spożywczo-przemysłowe (m.in. Carrefour, Al.Capone), kosmetyczne (Yasumi), kurierskie (Epaka, Kurier BTL, Ship Center) modowe (Zippedy) i wiele innych.
Honorowy patronat nad targami Pomysł na Firmę objęli: prezydent Katowic i Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Organizatorem targów jest PROFIT system, który od 16 lat organizuje Targi Franczyza w Warszawie, obecnie drugą co do wielkości europejską imprezę targową poświęconą franczyzie.
Kolejne targi franczyzy odbędą się 18-20 października 2018 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

DlaWas.info

epaka.pl

Leonidas

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Metrohouse

Północ Nieruchomości

Ship Center

Socatots

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Żabka
Sklepy typu convenience
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...