Konkurencja mile widziana

Jeta otworzyła kolejny sklep. Inwestycja w salon z wyposażeniem łazienek wynosi ok. 100 tys. zł.
Salony łazienkowe Jeta to sieć sklepów z wyposażeniem łazienkowym. Ale zrobić tam można nie tylko zakupy.
– W naszych sklepach klient, oprócz fachowego doradztwa w zakresie doboru asortymentu, przeprowadzenia remontu czy budowy łazienki, otrzyma pełne wsparcie także w procesie projektowania i przygotowania wizualizacji – mówi Maciej Świątek, prezes zarządu Jeta.
W Polsce działa obecnie 13 salonów własnych marki oraz cztery franczyzowe. Najnowszy – wielkości 500 m2 – został otwarty na początku marca, w warszawskim Wodnym Parku Handlowym przy ul. Marywilskiej. To nowy kompleks handlowy, skupiający sklepy z branży wykończenia i wyposażenia wnętrz.
Właśnie tego typu lokalizacje – centra handlowe, najlepiej z bogatą ofertą sklepów wyposażenia wnętrz – to preferowane lokalizacje dla salonów Jeta. Optymalny salon łazienkowy powinien mieć 400 m2 powierzchni ekspozycyjnej, plus mały magazyn. Lokal musi być położony na parterze, mieć dostęp do parkingu i dobre miejsce na reklamę na budynku. Franczyzodawca doradza, jaka lokalizacja będzie najodpowiedniejsza. Dla każdego potencjalnego franczyzobiorcy wykonuje też indywidualny biznesplan, z oceną i prawdopodobnym potencjałem rynku. Licencjodawca zajmuje się również aranżacją i przygotowaniem ekspozycji w nowym salonie. Według jego szacunków franczyzobiorca powinien dysponować na starcie inwestycji kwota ok. 100 tys. zł.
– W tym zawiera się opłata wstępna, która wynosi 35 tys. zł netto. W całości jest ona przeznaczana na wydatki związane z otwarciem salonu – informuje Maciej Świątek. – Natomiast kolejne ok. 60 tys. zł to koszty zatowarowania sklepu.
Franczyzobiorca potrzebuje też samochodu, o ładowności min. 3,5 tony, by móc dostarczać towar do klienta. W asortyment może się zaopatrywać wyłącznie w grupie zakupowej Jeta. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł (płatna dopiero po trzech miesiacach działalności sklepu). Według informacji franczyzodawcy optymalny czas oczekiwania na uzyskanie przez sklep rentowności, to okres do roku. Z kolei między 2 a 3 rokiem działalności zaczyna się zwracać zainwestowany kapitał. – W naszych sklepach mamy nie tylko klientów z rynku pierwotnego, szukających nowoczesnego wzornictwa do nowych mieszkań, domów, loftów – dodaje Maciej Świątek. – Nie można też zapominać o rynku wtórnym, który od wielu lat był zaniedbywany. Często w salonach Jeta pojawiają się klienci, których „stara” łazienka pamięta lata 70. i 80. ubiegłego wieku.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej