Biznes z winną dostawką

Regały pod szyldem Faktorii Win trafiły już do 4,5 tys. sklepów w Polsce. Co właściwie dają właścicielom?
Koncept Faktoria Win jest obecny w 4,5 tys. sklepów spożywczych. Projekt rozwijany jest przez grupę Eurocash, w ramach której działają m.in. takie sieci franczyzowej, jak Groszek, abc, Delikatesy Centrum czy Euro Sklep. Faktoria Win zapewnia specjalny regał na wino, tematycznie podzielony na pięć okazji, w związku z którymi Polacy najchętniej kupują wino: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Każda obejmuje trunki różniące się od siebie smakiem, kolorem, aromatem i ceną. Asortyment Faktorii obejmuje obecnie około 500 pozycji.
Pierwszy regał Faktorii Win trafił do sklepu w listopadzie 2013 r., a najnowszy stanął w ostatnich dniach w Społem mieszczącym się w nowym centrum handlowym Rondo Wiatraczna na warszawskiej Pradze. W 2017 r. wartość sprzedaży notowanej w ramach konceptu sięgnęła 100 mln zł.
– Faktoria Win to koncept, który ułatwia Polakom zakup wina w ich pobliskim sklepie. To też odpowiedź na rosnące zainteresowanie winem wśród konsumentów – rocznie w Polsce wypija się już niemal 4 litry wina stołowego na osobę, podczas gdy w 2013 r. były to około 3 litry na osobę, oraz szacuje się, że rosnący w stabilnym tempie winny trend będzie się utrzymywać przez następne lata – mówi Michał Groniewski, dyrektor Faktorii Win.
W ramach Faktorii klienci mogą również skorzystać z przepisów i porad, a także z serii kursów wiedzy o winie, jakie są publikowane w bezpłatnym Magazynie Faktorii Win. Od ubiegłego roku Eurocash rozwija podobny do Faktorii Win koncept – Piwne Terytoria, dedykowane piwom rzemieślniczym. Obydwa koncepty są dostępne dla sklepów zrzeszonych w sieciach franczyzowych oraz partnerskich grupy, ale franczyzodawca zaprasza do współpracy również przedsiębiorców niezrzeszonych.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej