Załóż firmę na wsi

Joanna Poniedziałek, konsultant ds. rozwoju sieci Grene
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dla kogo jest franczyza Grene?
Sklepy rolniczo-techniczne Grene to franczyzowa sieć specjalistyczna, cechująca się zróżnicowaną, często niedostępną gdzie indziej ofertą handlową. W ofercie mamy m.in.: części do maszyn i ciągników rolniczych, wyposażenie pojazdów: opony, akumulatory, akcesoria, artykuły do produkcji zwierzęcej i artykuły uniwersalne – przeznaczone do gospodarstwa, warsztatu, domu i ogrodu. Jako że głównymi klientami sklepów Grene są rolnicy, to sklepy naszej sieci powstają przeważnie na terenach wiejskich. To stabilny model biznesu, który z powodzeniem sprawdza się w małych miastach i na wsiach. Preferujemy lokalizacje w pobliżu stacji kontroli pojazdów, stacji paliw, sklepów budowlanych, dużych marketów spożywczych i innego otoczenia handlowego, w szczególności rolniczego i okołorolniczego.

Jak liczna jest wasza sieć?
Mamy 91 własnych sklepów oraz 66 franczyzowych. Dwa z nich zostały otwarte w marcu. Otwieramy co najmniej dwie nowe placówki franczyzowe w miesiącu. Naszym celem jest rozbudowanie sieci do 350 sklepów do końca 2020 roku. Równolegle zmieniać się będą struktury właścicielskie sieci – własne placówki Grene będą zamieniane w punkty franczyzowe.

Ile trzeba zainwestować w ten biznesu?
Wartość wyposażenia obiektu uzależniona jest od wielkości planowanego sklepu. Jeśli rozważamy inwestycję na powierzchni minimalnej, czyli 250 m2 sali handlowej, musimy mieć na uwadze inwestycję rzędu 110-150 tys. zł netto. Jest to kwota konieczna do pokrycia kosztów związanych z wyposażeniem obiektu w: regały ekspozycyjne, regały magazynowe, lady, system komputerowy z oprogramowaniem oraz wszystkie elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej. Natomiast zatowarowanie placówki w podstawową ofertę wiąże się z wydatkiem rzędu 320-350 tys. zł netto. Wstępna opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł netto. Miesięczna opłata marketingowa to 1 proc. od obrotu, natomiast opłata franczyzowa to od 0 do 2 proc. Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedanych produktów.

Na jakie wsparcie ze strony centrali mogą liczyć franczyzobiorcy?
Zapewniamy im know-how prowadzenia biznesu, dostęp do oferty ponad 700 tys. produktów, wsparcie regionalnego doradcy biznesowego w zakresie m.in. zarządzania ofertą sklepu, strategii docierania do klientów, monitoringu konkurencji i zarządzania personelem. Jeszcze przed otwarciem sklepu gwarantujemy intensywny pakiet szkoleń, na który składa się staż personelu w jednej z naszych placówek oraz program szkoleniowy z zakresu obsługi klienta, dziennej organizacji pracy w sklepie oraz znajomości asortymentu. Bezpłatne szkolenia produktowe i sprzedażowe organizowane są poza tym kilka razy w roku. Dbamy również o marketing marki. Średnio przeprowadzamy w roku 24 kampanie marketingowe oraz co najmniej sześć kampanii gazetkowych.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €