Załóż firmę na wsi

Nasza franczyza to stabilny model biznesu, który z powodzeniem sprawdza się w małych miastach i na wsiach – mówi Joanna Poniedziałek, konsultant ds. rozwoju sieci Grene.
Dla kogo jest franczyza Grene?
Sklepy rolniczo-techniczne Grene to franczyzowa sieć specjalistyczna, cechująca się zróżnicowaną, często niedostępną gdzie indziej ofertą handlową. W ofercie mamy m.in.: części do maszyn i ciągników rolniczych, wyposażenie pojazdów: opony, akumulatory, akcesoria, artykuły do produkcji zwierzęcej i artykuły uniwersalne – przeznaczone do gospodarstwa, warsztatu, domu i ogrodu. Jako że głównymi klientami sklepów Grene są rolnicy, to sklepy naszej sieci powstają przeważnie na terenach wiejskich. To stabilny model biznesu, który z powodzeniem sprawdza się w małych miastach i na wsiach. Preferujemy lokalizacje w pobliżu stacji kontroli pojazdów, stacji paliw, sklepów budowlanych, dużych marketów spożywczych i innego otoczenia handlowego, w szczególności rolniczego i okołorolniczego.
Jak liczna jest wasza sieć?
Mamy 91 własnych sklepów oraz 66 franczyzowych. Dwa z nich zostały otwarte w marcu. Otwieramy co najmniej dwie nowe placówki franczyzowe w miesiącu. Naszym celem jest rozbudowanie sieci do 350 sklepów do końca 2020 roku. Równolegle zmieniać się będą struktury właścicielskie sieci – własne placówki Grene będą zamieniane w punkty franczyzowe.
Ile trzeba zainwestować w ten biznesu?
Wartość wyposażenia obiektu uzależniona jest od wielkości planowanego sklepu. Jeśli rozważamy inwestycję na powierzchni minimalnej, czyli 250 m2 sali handlowej, musimy mieć na uwadze inwestycję rzędu 110-150 tys. zł netto. Jest to kwota konieczna do pokrycia kosztów związanych z wyposażeniem obiektu w: regały ekspozycyjne, regały magazynowe, lady, system komputerowy z oprogramowaniem oraz wszystkie elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej. Natomiast zatowarowanie placówki w podstawową ofertę wiąże się z wydatkiem rzędu 320-350 tys. zł netto. Wstępna opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł netto. Miesięczna opłata marketingowa to 1 proc. od obrotu, natomiast opłata franczyzowa to od 0 do 2 proc. Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedanych produktów.
Na jakie wsparcie ze strony centrali mogą liczyć franczyzobiorcy?
Zapewniamy im know-how prowadzenia biznesu, dostęp do oferty ponad 700 tys. produktów, wsparcie regionalnego doradcy biznesowego w zakresie m.in. zarządzania ofertą sklepu, strategii docierania do klientów, monitoringu konkurencji i zarządzania personelem. Jeszcze przed otwarciem sklepu gwarantujemy intensywny pakiet szkoleń, na który składa się staż personelu w jednej z naszych placówek oraz program szkoleniowy z zakresu obsługi klienta, dziennej organizacji pracy w sklepie oraz znajomości asortymentu. Bezpłatne szkolenia produktowe i sprzedażowe organizowane są poza tym kilka razy w roku. Dbamy również o marketing marki. Średnio przeprowadzamy w roku 24 kampanie marketingowe oraz co najmniej sześć kampanii gazetkowych.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej