Złote czasy dla gastronomii

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Gastronomią zaczęły się interesować osoby kompletnie nie związane z tym biznesem - pisze Newsweek Polska. Specyficzną grupę stanowią znane osoby – dla nich posiadanie własnego lokalu to sposób na zdyskontowanie popularności.

-Popularność jest rzeczą ulotną. A my co tu ukrywać, powoli się starzejemy – tłumaczy dla Newsweeka Marek Kondrat, współwłaściciel Prohibicji (wraz z Wojciechem Malajkatem, Zbigniewem Zamachowskim i Bogusławem Lindą). We wrześniu W Białobrzegach powstał piąty lokal tej sieci, wkrótce zostanie otwarty kolejny we Wrocławiu, a pod koniec roku – w Zakopanem.

Posiadanie restauracji czy klubu to również moda. Jednak większość osób decydujących się na gastronomiczny biznes traktuje go serio – jako szansę odnalezienia swojego miejsca na trudnym rynku pracy.

Zajmująca się badaniami rynku firma Cal Company Assistance, szacuje, że liczba miejsc w których można zjeść, wypić i zabawić się wzrośnie do 2005 roku o 60 procent. Zwłaszcza w dużych miastach, gdzie ludzie żyją szybciej i lepiej zarabiają. Będziemy zamożniejsi, ale i bardziej zapracowani, więc wypady do restauracji zastąpią nam w dużym stopniu rodzinne domowe obiady. Dla właścicieli knajp nadchodzą złote czasy.

Więcej: Rafał Pisera, Przemysław Puch, Newsweek Polska, 13 października 2002, str. 55

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €