Pizza się rozrasta

Niedroga inwestycja
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W tym roku Biesiadowo ma na koncie już trzy otwarcia. W styczniu została uruchomiona pizzeria na warszawskim Tarchominie oraz we Włocławku, a w marcu w Opocznie. W najbliższych planach jest otwarcie lokalu w Gostyninie.
– Niektórzy z naszych franczyzobiorców prowadzą z powodzeniem po 2-3 placówki. Koszt inwestycji w lokal, należący do naszej sieci jest niski, ponieważ zgodnie z naszą polityką czerpiemy zyski z lokalu franczyzowego dopiero po jego otwarciu – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex, która jest franczyzodawcą Biesiadowa.

Licencjodawca zapewnia, że pizzerię wielkości 70-80 m2 można otworzyć już za 42 tys. zł. I przedstawia dokładne wyliczenia. Według nich remont i adaptacja lokalu zamykają się w widełkach 13-25 tys. zł. Na wyposażenie trzeba przeznaczyć ok. 25 tys. zł, a na pierwsze zatowarowanie (franczyzobiorcy zaopatrują się w hurtowni należącej do Wojteksu) 3 tys. zł. Franczyzobiorcy korzystają z wypracowanych przez sieć zniżek jeśli chodzi np. o zakup sprzętu, właściciel konceptu zapewnia im również ekipę remontową. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, natomiast miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł netto.
W 2018 roku franczyzodawca chce szczególnie skupić się na rozbudowie sieci w północno-zachodniej części kraju, choć oczywiście licencjobiorcy z pozostałych rejonów też są mile widziani. Franczyzobiorca sam powinien znaleźć odpowiednią lokalizację na pizzerię. Najlepsze są miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszych, galerie i centra handlowe, blokowiska, osiedla studenckie itp.
– Właściciel lokalu gastronomicznego musi poświęcić pracy naprawdę dużo czasu i być mocno zaangażowanym w prowadzenie restauracji – podkreśla Wojciech Goduński. – Zadaniem franczyzobiorcy jest przede wszystkim dopilnowanie swoich pracowników, jakości obsługi oraz jakości potraw.
Według zapewnień franczyzodawcy inwestycja w pizzerię (ta minimalna) powinna się zwrócić po 3-4 miesiącach działalności.
Oprócz Biesiadowa, Wojtex jest też właścicielem kilku innych konceptów gastronomicznych, m.in. Wetern Chicken, Coffeeloffee, Rybkodajnia, Western Tortilla.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €